رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

فاینانس‌های کره، آلمان، ایتالیا و فرانسه در راه معادن ایران

فاینانس‌های کره، آلمان، ایتالیا و فرانسه در راه معادن ایران

گروه معادن - رئیس هیات عامل ایمیدرو، با بیان اینکه با پیگیری بانک مرکزی، مشکل بانکی ایران با کشورهای اروپایی کاملا حل شده است، گفت: فاینانس‌هایی از کره، آلمان، ایتالیا و فرانسه برای معادن گشایش می‌یابد.

به گزارش ماین نیوز، طی سال‌های تحریم بسیاری از طرح‌های معدنی ایران به دلیل کمبود منابع با مشکلات اقتصادی روبه‌رو شده بود و نیمه‌تمام ماندند اما در حال حاضر با توجه به محدویت‌های روابط تجاری تامین فاینانس در پروژه‌ها امکان‌پذیر نبود. با وجود این، با توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها تامین فاینانس در پروژه‌ها بهبود یافته است.

اگرچه پیش از برداشته شدن تحریم‌ها چین برخی از طرح‌های فولادی ایران را تامین مالی کرده بود و شرکت‌های ژاپنی خواستار حضور در طرح‌های معدنی و صنایع معدنی ایران در قالب تامین فاینانس بودند اما ایران به دلیل مشکلات بانکی که در این مدت داشت، نتوانسته بود طرح‌های صنعتی خود را از این طریق راه‌اندازی کند و در سال‌هایی که کشور درگیر تحریم‌ها بود، طرح‌های و پروژه‌های معدنی در زمینه تامین مالی خود با مشکلات بسیاری مواجه بودند و فاینانس‌ها بیشتر از سوی چین آن هم با طی کردن مسیری طولانی و پرپیچ‌وخم انجام می‌شد.

با این حال به تازگی رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرده با پیگیری بانک مرکزی، مشکل بانکی ایران با کشورهای اروپایی کاملا حل شده است و به زودی فاینانس‌هایی از کره، آلمان، ایتالیا و فرانسه برای معادن گشایش می‌یابد.

مهدی کرباسیان همچنین گفته است: خوشخبتانه با همتی که بانک مرکزی برای حل مشکلات بانکی ایران با اروپا انجام داده و پیگیری‌هایی که صورت داده، مشکلات بانکی میان ایران و اروپا کاملا حل شده و امیدواریم مراحل بعدی شکل‌گیری سرمایه‌گذاری‌ها از سوی این کشورها در معادن ایران را شاهد باشیم.

آنگ ونه که ایمیدرو اعلام کرده، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته است: هم اکنون فاینانس‌هایی از کره، ایتالیا، فرانسه و آلمان برای معادن ایران به تصویب رسیده که در حال گشایش بوده و در این زمینه، مذاکرات به صورت جدی در حال انجام است.

او درباره تامین مالی از چین گفت: مشکلات عمده‌ای که بر سر راه گشایش فاینانس‌های چینی وجود داشته تا حدود زیادی حل شده، این در حالی است که گشایش فاینانس‌های چینی به دو دلیل عقب افتاده بود که یکی از آن وجود چالش جدی بر سر قیمت و نوع ماشین‌آلات و تجهیزات اصلی بود اما بعد از مذاکرات متعددی که ظرف ۱.۵ سال اخیر انجام شد، قیمت‌ها کاهش چشمگیری یافت و ارقام منطقی شد.

کرباسیان خاطر نشان کرد: صورتحساب‌ها نیز آماده و به شرکت‌های چین ارایه شده است و پرداخت‌ها نیز به زودی آغاز خواهد شد.

به گفته کرباسیان، در کنار آن تجهیزات اصلی همچون ابزار الکترونیک و ماشین برقی به جای چین، از کشورهای اروپایی استفاده خواهد شد و بر این اساس، اکنون بیشتر طرح‌های فولادی مشکلی برای ماشین آلات بخش فولادسازی ندارند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا