غلامپور خبر داد:

شرکت‌هایی از کره جنوبی و لوکزامبورگ علاقه‌مند به خرید سهام ذوب آهن اصفهان

شرکت‌هایی از کره جنوبی و لوکزامبورگ علاقه‌مند به خرید سهام ذوب آهن اصفهان

گروه صنایع معدنی >فولاد - شرکت ذوب آهن اصفهان، سومین تولیدکننده بزرگ فولاد در ایران همزمان با برنامه افزایش تولید خود به دنبال یافتن خریدارانی برای سهام این شرکت است.

به گزارش ماین نیوز، مسعود غلامپور مدیر تحقیق و بازاریابی شرکت تامین سرمایه نوین در مصاحبه ای در تهران به بلومبرگ گفت: شرکت‌هایی از کره جنوبی و لوکزامبورگ علاقه‌مند به خرید بخشی از سهام ذوب آهن اصفهان هستند.

شرکت تامین سرمایه نوین در حال ارائه مشاوره به دولت ایران در خصوص معامله مربوط به فروش ذوب آهن اصفهان است. ایران و صندوق بازنشستگان فولاد ایران قصد فروش 73 درصد از سهام ذوب آهن اصفهان را دارند.

به گفته مجتبی فریدونی از مدیران بخش سرمایه‌گذاری ذوب آهن اصفهان، این شرکت قصد دارد تولید خود را به سالانه 3.2 میلیون تن تا مارس 2017 افزایش دهد. تولید فعلی این شرکت 2.4 میلیون تن است.

به گفته وی تولید در ذوب آهن اصفهان سال گذشته در پی کند شدن رشد اقتصادی به دلیل افت بهای نفت، 4 درصد کاهش یافت.

براساس اعلام انجمن جهانی فولاد، ایران بزرگترین تولیدکننده فولاد در منطقه خاورمیانه بعد از ترکیه محسوب می‌شود. تولید فولاد ایران در ماه آوریل به 1.5 میلیون تن افزایش یافت که از تولید 1.3 میلیون تنی در پایان سال قبل و قبل از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی بیشتر است. ایران بعد از لغو تحریم‌های بین‌المللی در حال بازسازی انرژی و دیگر صنایع خود است.

سازمان خصوصی سازی ایران در حال نظارت بر فروش 56 درصد از سهام ذوب آهن اصفهان است که از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، بازوی اصلی سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی ایران گرفته است. به گفته غلامپور گروه تامین اجتماعی قادر نبود تا کل مبلغ موردنیاز برای خرید سهام ذوب آهن را پرداخت کند. صندوق بازنشستگی مالک 17 درصد مابقی ذوب آهن اصفهان است که قرار است به فروش برسد.

به گفته غلامپور و جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی ایران، به عنوان گام نخست، کل 73 درصد سهام ذوب آهن اصفهان به صورت یک بلوک در فرابورس در روز یکشنبه عرضه شد اما هیچ متقاضی برای خرید این بلوک اقدام نکرد. در پی این اتفاق ارزش سهام ذوب آهن در روز یکشنبه سقوط 5 درصدی را تجربه کرد.

به گفته سبحانی بلوک ذوب آهن در آینده نزدیک مجددا برای فروش عرضه خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا