مجمع جهانی اقتصاد خبر داد

چشم‌انداز اقتصاد هند امیدبخش است

چشم‌انداز اقتصاد هند امیدبخش است

ویراج مهتا/گزارشگر:در وضعیت فعلی تحلیل‌گران در این مورد که هند یکی از روشن‌ترین نقاط در اقتصاد جهان به شمار می‌رود اجماع دارند.

در وضعیت فعلی تحلیل‌گران در این مورد که هند یکی از روشن‌ترین نقاط در اقتصاد جهان به شمار می‌رود اجماع دارند.

دولت از زمانی که به قدرت رسیده تلاش می‌کند روی پای خودش بایستد و جای خود را در میان جمع سیاسی-اقتصادی باز کند. در کل اما چشم‌انداز اقتصادی هند امیدبخش است

چند دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد هند چرا در این شرایط قرار دارد. نخست اینکه پس از سال‌ها برای نخستین بار دولت باثباتی دارد که برنامه‌های مفصلی برای رشد اقتصادی و اصلاحات ساختاری دارد. اکنون هند این فرصت را دارد که توانایی‌های بالقوه اقتصاد خود را شکوفا کند.

نارندرا مودی نخست‌وزیر این کشور وضعیت فعلی را فرصتی دانسته که یک بار در هر نسل پیش می‌آید. علاوه بر آن برنامه‌های دولت که به شدت از سرمایه‌گذاری دفاع می‌کند و مسئله ساخت هند را مطرح می‌کند به این کشور فرصت می‌دهد صنعت و اقتصاد هند را در جهان مطرح کند.

از دیدگاه اقتصاد کلان نیز هند در موقعیتی عالی برای آینده قرار دارد که حتی در مقایسه با چین نیز بهتر است. رشد اقتصادی در هند در سال جاری سرعت بالایی داشته و به 7.5 درصد رسیده‌است. این کشور می‌تواند تا سال 2016 خود را به چین برساند. در شاخص اقتصادی مجمع جهانی اقتصاد، هند در مقایسه با چین که ثابت مانده و برزیل که سقوط کرده، ارتقا رتبه داشته‌است.

البته با تمام این احوالات شرایط برای هند به این راحتی‌ها هم نیست. این کشور باید تا جای ممکن سرمایه‌های خارجی را جذب کند و فضا را برای سرمایه‌گذاران خارجی آرام کند. اما این مسئله در چند ماه اخیر متغیر بوده‌است.

دولت از زمانی که به قدرت رسیده تلاش می‌کند روی پای خودش بایستد و جای خود را در میان جمع سیاسی-اقتصادی باز کند. در کل اما چشم‌انداز اقتصادی هند امیدبخش است.

منبع: مجمع جهانی اقتصاد

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا