مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه:

۳۰ هزار تن جو به صورت تضمینی در کرمانشاه خریداری شد

۳۰ هزار تن جو به صورت تضمینی در کرمانشاه خریداری شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۳۰هزار تن جو به صورت تضمینی از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حسن احمدی اظهار داشت: در سال جاری ۲۸ مرکز خرید جو آماده دریافت جوی مازاد بر نیاز کشاورزان این استان هستند که تاکنون ۳۰ هزار تن جو خریداری شده است.

پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه به برآورد خرید تضمینی جو اشاره و بیان کرد: با بارندگی‌های خوب امسال برآورد می‌شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن جو از کشاورزان این استان خریداری ‌شود.

احمدی با بیان اینکه جوی خریداری شده توسط مراکز خرید در بورس کالا عرضه می‌شود عنوان کرد: قیمت فروش جو در بورس کالا ۷۳۰ تومان منظور شده است که مابه‌التفاوت این قیمت و ۱۰۰۲ تومان قیمت تضمینی با مساعد شدن وضعیت مالی دولت به طور مستقیم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: دولت با فراهم کردن بستر عرضه جو در بورس کالا وظیفه حاکمیتی خود را ایجاد کرده است به طوری که با واگذاری خرید و فروش جو به بخش خصوصی دخالتی در این زمینه ندارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه به ظرفیت‌های خوب کشاورزی در این استان اشاره و اظهار کرد: سال گذشته این استان به عنوان استان پایلوت عرضه جو در بازار بورس کالا انتخاب شد که به دلیل بی‌اطلاعی و یا کم رغبتی میزان کمی از جوی برداشتی استان کرمانشاه در بازار بورس مورد معامله قرار گرفت که امسال اوضاع بهتر است.

منبع: تسنیم

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا