معاون وزیر صنعت:

بیش از 8 هزار واحد و طرح تولیدی در کشور درحال اجراست

بیش از 8 هزار واحد و طرح تولیدی در کشور درحال اجراست

سمنان- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: حدود هشت هزار و 620 طرح و واحد تولیدی با پیشرفت بالای 60 درصد در کشور درحال اجراست.

علی یزدانی روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، گفت: از این تعداد طرح و واحد تولیدی، بیش از سه هزار و 60 واحد، در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر است.
وی افزود: اکنون حدود 101 هزار طرح صنعتی در حال ساخت در کشور وجود دارد که از این تعداد، 2 هزار و 780 طرح در استان سمنان است و باید برای به تولید رسیدن هر چه سریع‌تر این واحدها تلاش کرد.
یزدانی گفت: از هشت هزار و 620 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در کشور، بیش از 318 طرح در استان سمنان قرار دارد.
وی تصریح کرد: امروز همه باید بکوشند در راستای عملیاتی ساختن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، واحدهای تولیدی را حمایت کنند، اما فعال و غیرفعال بودن واحدها به نوع فعالیت و تولید آن‌ها وابسته است.
یزدانی ادامه داد: تولیدات شماری از واحدهای تولیدی و صنعتی، امروز از بازار خوبی در سطح ملی و بین‌المللی برخوردار است و به همین خاطر، توانسته‌اند روی پای خود بایستند و آسیبی از شرایط اقتصادی ندیده‌اند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون همه در یک جنگ اقتصادی مبارزه می کنیم و حل مشکل رکود و بیکاری و توجه به صنایع کوچک، متوسط و احیای این گونه صنایع ضرورت دارد.
بیش از 14 هزار واحد تولیدی در کشور در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلاتی که دولت تدبیر و امید برای بازتوانی تولید در کشور اختصاص داده ثبت نام کرده اند که از استان سمنان 800 واحد در این سامانه ثبت نام کرده اند.
بیش از 80 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط در کشور وجود دارد که 19 درصد از آنها غیرفعالند، استان سمنان نیز یک هزار و 800 واحد تولیدی دارای پروانه دارد که 620 واحد از آنها راکد هستند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا