بلوک ۷۳ درصدی ذوب آهن روی زمین ماند/ تصمیم دوباره هیات واگذاری

بلوک ۷۳ درصدی ذوب آهن روی زمین ماند/ تصمیم دوباره هیات واگذاری

سازمان خصوصی سازی امروز نتوانست بلوک ۷۳ درصدی ذوب آهن را به فروش برساند و اگذاری این بلوک به تصمیم هیات واگذاری موکول شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان خصوصی سازی امروز باید اقدام به عرضه 73 درصد سهام ذوب آهن در فرابورس می کرد اما به دلیل نبود مشتری، این بلوک هم روی زمین ماند تا هیات واگذاری بار دیگر درباره این دارایی تصمیم گیری کند.

این بلوک شامل بیش از 5 میلیارد و 743 میلیون سهم "ذوب" بود که به قیمت پایه هر سهم 4116 ریال و به ارزش 2.3 هزار میلیارد تومان و به وکالت از سازمان تامین اجتماعی ( مالک 56 درصد) و صندوق بازنشستگی فولاد ( صاحب 17 درصد) روانه میز فروش شده بود.

اسفند سال گذشته نیز بلوک 35.11 درصدی این شرکت که به قیمت پایه هر سهم 209 تومان و به ارزش 580 میلیارد تومان عرضه شده بود به فروش نرسید.

پیگیری های بورس پرس از حضور یا عدم حضور مشتریان داخلی و خارجی حکایت از آن دارد که تا هفته پیش دو مشتری از جمله یک شرکت از ترکیه با حضور در سازمان خصوصی سازی، مذاکرات اولیه ایی را انجام دادند اما پیگیری بعدی نکرده و نشان دادند برای خرید این بلوک مدیریتی جدی نیستند.

این عدم تمایل به خرید و حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مدیریت ذوب آهن ناشی از دلایلی چون تعداد زیاد نیروی انسانی، زیانده بودن شرکت و افزایش زیان 21 درصدی سال مالی گذشته، وضعیت نامناسب بازار محصولات، قدیمی بودن ماشین آلات، نامعلوم بودن درصد افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها، قیمت پایه گران هر سهم و کمبود نقدینگی و رکود اقتصادی است. 

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا