معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بیش از 80 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط در کشور فعال هستند

بیش از 80 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط در کشور فعال هستند

سمنان- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: بخش عمده واحدهای صنعتی در ردیف صنایع کوچک و متوسط قرار دارند و هم اکنون با این تعریف در کشور بیش از 80 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط داریم.

علی یزدانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: در مجموع و به‌طور متوسط 19 درصد از واحدهای صنایع کوچک و متوسط کشور راکد و تعطیل هستند، اگر چه این رقم در برخی استان‌ها بیشتر از 19 و در برخی‌ استانها کمتر از 19 درصد است.
یزدانی با بیان اینکه واحدهای تعطیل در برخی از شهرک‌های صنعتی بسیار کم است، افزود: در حال حاضر در برخی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بیش از 90 درصد واحدها فعال‌هستند.
وی با بیان اینکه فعال و غیرفعال بودن واحدها به نوع فعالیت و تولید آنها وابسته است، خاطرنشان کرد: تولیدات برخی از این واحدهای تولیدی و صنعتی از بازار خوبی در سطح ملی و بین‌المللی برخوردارند و در این شرایط آسیب زیادی ندیدند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور، شمار واحدهای تولیدی بزرگ کشور را 377 واحد اعلام کرد و گفت: واحد های بزرگ به واحد هایی گفته می شود که بیش از 100 نفر نیروی کار دارند و سهم استان سمنان از این واحدها 57 واحد است.
یزدانی از حمایت واحدهای تولیدی از طریق پنج صندوق زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و افزود: چهار صندوق از این پنج صندوق، در استان سمنان فعال است.
وی از پیش‌بینی مشوق‌هایی برای فعالیت واحدهای تولیدی کشور خبر داد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اعطای تسهیلات نیز اولویت را به واحدهایی داده که از بازار خوبی در داخل و یا خارج برخور باشند.
**واحد تولیدی ارج، در دولت گذشته تعیین تکلیف شد
وی درباره تعطیلی واحد تولیدی ارج، گفت: مسئولان درباره این واحد صنعتی توضیحات مناسب را خواهند داد، اما واحد تولیدی ارج از آن دسته از واحدهایی است که در دولت قبل تعیین تکلیف شده بود، ضمن اینکه هر واحد تولیدی نیز همچون هر موجود زنده‌ای برای ادامه حیات، نیاز به برخورداری از یک سری مولفه‌هاست.
یزدانی ادامه داد: هر کارخانه‌ای برای ادامه فعالیت خود نیاز به عرضه تولیدات به‌روز و کیفی است و باید بتواند در بازار با رقبای خود رقابت کند، و گرنه بازار و خریداران آن را کنار می‌زنند.
** دولت یازدهم از کارخانه های قند حمایت می کند
وی در خصوص شایعه تعطیلی برخی کارخانه های قند از جمله کارخانه قند ورامین نیز گفت: فعالیت کارخانه های قند ارتباط مستقیمی با فصل برداشت چغندر قند دارد و در فصولی از سال فعالیت کمتری دارند.
یزدانی از حمایت دولت تدبیر و امید از کارخانه های قند خبر داد و تصریح کرد: دولت یازدهم علاوه بر کمک به کارخانه های موجود، حتی به فعال‌سازی برخی کارخانه‌های قند همچون کارخانه قند دزفول در استان خوزستان که از قبل تعطیل شده بود پرداخته است.
وی ادامه داد: ضمن اینکه دولت آمادگی دارد که هر واحد تعطیل شده‌ای که امکان فعال‌سازی را دارد، حمایت کند تا به رقابت در بازار برگردد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به انتقادات غیرمنصفانه برخی رسانه‌ها از دولت، گفت: دولت تدبیر و امید از هر نوع نقد سازنده استقبال می‌کند، اما برخی رسانه‌ها تنها به دنبال تخریب دولت هستند و از این رو با بزرگ‌نمایی برخی اتفاقات، خدمات شایان دولت را نادیده می‌گیرند، در صورتی که یک نقد در کنار بیان نقاط ضعف، باید به بیان نقاط قوت نیز بپردازد.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم دولتی پاسخگو است، افزود: دولت از صنعت و تجارت کشور حمایت می‌کند و آماده است هر کجا ابهامی باشد، به صورت شفاف پاسخگو باشد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور امروز در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان حضور یافت.
در استان سمنان هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی پروانه بهره برداری دارد که حدود 620 واحد از این تعداد غیرفعال است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا