سرپرست معاملات کالای کارگزاری مبین سرمایه خبر داد:

پایان غیبت ۴ ساله سیمان در بورس کالا

پایان غیبت ۴ ساله سیمان در بورس کالا

طی معاملات روز گذشته، دو هزار تن سیمان محصول شرکت سیمان اصفهان پس از نزدیک به چهار سال غیبت در بورس کالا عرضه و یک هزار تن آن معامله شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سرپرست معاملات کالایی کارگزاری مبین سرمایه ضمن بیان این مطلب گفت: عرضه فیزیکی سیمان شرکت سیمان اصفهان در معاملات روز گذشته در قیمت ۱۰۵۵ ریال انجام شد که یک شرکت این محصول را به صورت نقد خریداری کرد.

ایرج فرجی در ادامه افزود: فاز دوم این عرضه ها احتمالاً از طریق قرارداد سلف موازی استاندارد صورت خواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: در برنامه داریم تا با توجه به شرایط فعلی، عرضه فیزیکی سیمان در رینگ صنعتی را به صورت دوره ای و در هر ۷ یا ۱۰ روز یکبار داشته باشیم و در صورتی که زیر ساخت های لازم در بورس کالا ایجاد شود این عرضه ها به هفته ای سه یا چهار مرتبه نیز افزایش یابد.

فرجی گفت: از سال ۹۱ از عرضه فیزیکی سیمان در بورس کالا جلوگیری شد، روز گذشته اولین عرضه سیمان در بورس کالا توسط شرکت کارگزاری مبین سرمایه صورت گرفت. شرکت های مختلف دیگری که برخی از آنها سهامشان در بازار بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار دارد نیز برای فروش محصولات خود از طریق رینگ صنعتی کالا مذاکراتی انجام داده اند که به زودی اقدامات لازم در خصوص پذیرش شرکت ها و عرضه محصولاتشان در بورس کالا انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: شاید این عرضه که بعد از گذشت چهار سال انجام شد، دریچه و راهی برای بهبود وضعیت شرکت های گروه سیمانی و افزایش شفافیت اطلاعات آنها باز شود. البته بورس کالا نیز باید فرآیند عرضه و یا تسویه ها را مورد بازنگری و تسهیل قرار دهند تا روز به روز شاهد بهبود شرایط بازار سیمان باشیم.

منبع: بورس نیوز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا