در دومین نشست خبری "یک دیدار، یک عرضه" مطرح شد

برنامه "گوهران" برای افزایش سرمایه و حفظ پرتفوی مناسب

برنامه

مدیرعامل گوهران امید آخرین پیش‌بینی سود هر سهم این شرکت را برای سال مالی منتهی به 30 آذر 95 معادل 453 ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به روند مجامع گذشته، سود تقسیمی 383 ریال پیش‌بینی شده است.

 

 

در دومین نشست از سلسله نشست‌های خبری "یک دیدار، یک عرضه"، دست اندرکاران شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید به تشریح وضعیت این شرکت یک روز پیش از عرضه اولیه آن در فرابورس ایران پرداختند.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در نشست خبری "یک دیدار، یک عرضه" با اشاره به شفافیت بالای عملکرد این شرکت، از تصویب افزایش سرمایه در هیات مدیره و اجرایی شدن آن پس از اخذ مجوزهای لازم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرابورس ایران، علی عسکری مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری امید به عنوان سهامدار عمده در خصوص وضعیت گوهران امید تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده سهامداران گوهران را شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه تشکیل می‌دهند، بنابراین می‌توان گفت که این مجموعه با استانداردهای بازار سرمایه فاصله‌ای ندارد.

وی با بیان این مطلب که طبق محاسبات انجام شده، خالص ارزش دارایی‌های این شرکت 131 تومان است، ادامه داد: بر اساس توافقی که با سازمان بورس صورت گرفت، مقرر شد تا 10 درصد سهام گوهران امید عرضه شود که عرضه 5 درصد سهام در 30 خرداد 95  و 5 درصد با هماهنگی‌های بعدی انجام خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری، بهنام محسنی معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران با اشاره به جزئیات عرضه اولیه سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید اظهار داشت: 5 درصد از 2 میلیارد سهم این شرکت برای نخستین بار در بازار اول عرضه می‌شود و 50 درصد از این سهام به معامله‌گران آنلاین تخصیص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در این فرایند، 240 هزار سهم گوهران متعلق به کارگزاری‌ها است، افزود: سهم صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز از این عرضه 240 هزار سهم خواهد بود.

*خرید سهم‌های بنیادی در دستور کار گوهران امید 

همچنین، سیاوش وکیلی مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در خصوص پرتفوی این شرکت گفت: 29 درصد دارایی‌ها در حوزه محصولات شیمیایی، 15 درصد رایانه و فعالیت‌های وابسته،10 درصد ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، 9 درصد مواد و محصولات دارویی، 7 درصد عرضه برق، گاز و بخار و آب گرم، 7 درصد بانک‌ها و موسسات اعتباری، 5 درصد شرکت‌های چند رشته صنعتی و 18 درصد در سایر صنایع سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته وی، 99.8 درصد از سرمایه شرکت، بورسی بوده و بر این اساس، محاسبات مربوط به NAV برای فعالان بازار قابل انجام است. ضمن آنکه علاوه بر اطلاعات موجود بر روی سامانه کدال، سایر اطلاعات مالی اعم از صورت سود و زیان و ... از طریق سایت شرکت قابل دستیابی است.

 

وی با اشاره به احتمال تاسیس صندوق بازارگردانی در مجموعه امید و سپردن مسئولیت آن به گوهران امید گفت: این مسئله باید در گروه امید به جمع‌بندی برسد و هنوز در دست بررسی است.

وکیلی در مورد وضعیت افزایش سرمایه شرکت گوهران امید بیان داشت: با توجه به اینکه افزایش سرمایه به تصویب هیات مدیره رسیده، هم‌اکنون در حال طی کردن مراحل قانونی است و پس از عرضه اولیه با هماهنگی سازمان بورس و نظر سهامدار عمده، اعمال خواهد شد.

مدیرعامل گوهران امید آخرین پیش‌بینی سود هر سهم این شرکت را برای سال مالی منتهی به 30 آذر 95 معادل 453 ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به روند مجامع گذشته، سود تقسیمی 383 ریال پیش‌بینی شده است.

وی به حفظ پرتفوی مناسب و سرمایه‌گذاری در سهم‌های بنیادی به عنوان برنامه اصلی شرکت اشاره کرد و افزود: با توجه به پتانسیل‌های این شرکت و همچنین کاهش نرخ سود بانکی که قرار است در کشور صورت بگیرد، سهامداران قطعا در مجمع شرکت، سود خوبی در مقایسه با سیستم بانکی دریافت می‌کنند و علاوه بر این، هرگونه منابع جدیدی که کسب شود به خرید سهام با DPS بالا اختصاص می‌یابد.

در بخش دیگر این نشست خبری، مهرداد نعمتی مدیرعامل کارگزاری بانک سپه به عنوان کارگزار مشاور در پاسخ به سوالی در خصوص افت قیمت سهام تابان هور بعد از عرضه اولیه طی هفته گذشته اظهار کرد: قیمت سهم در روز شنبه به عنوان اولین روز بعد از عرضه مثبت بود و در روز یکشنبه، 111 میلیون سهم معامله و 16 میلیون سهم توسط سهامداران حقیقی خریداری شد.

وی در ادامه با اشاره به رکوردشکنی مشارکت معامله‌گران آنلاین در عرضه اولیه "وهور" گفت: به دنبال این اتفاق، 25 هزار نفر از خریداران در روز یکشنبه و 6 هزار نفر در روز دوشنبه سهام خود را واگذار کردند. البته ما در کف قیمتی 180 تومان از سهم حمایت می‌کنیم.

نعمتی پیرامون نحوه کشف قیمت سهم گوهران در عرضه اولیه بیان داشت: با توجه به وضعیت دارایی‌های شرکت و خالص ارزش دارایی‌ 1316 ریالی، روش موسوم به NAV می‌تواند ملاک عمل قرار بگیرد، البته روش‌های دیگری هم وجود دارد که قابل استفاده است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا