تحلیل آتی سکه تحویل دی و اسفندماه ۹۵

تحلیل آتی سکه تحویل دی و اسفندماه ۹۵

در سررسیدهای دی و اسفند ماه ۹۵ سناریوهای احتمالی پیش بینی می شود که بیانگر روند کلی است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در هفته اخیر به دلیل بلاتکلیفی وضعیت اقتصادی آمریکا، به دنبال آن هیجانات معاملگران کلان باعث شد که در اونس طلا شاهد شرایطی نامعقول و پرنوسانی باشیم. این نوسانات موجب شد که آتی سکه در هر روز در شروع بازار با گپ های مختلفی روبرو شود و در حال حاضر نیز روی حمایت های خود در پایان هفته قیمت خورده است.

در تحلیل قبلی با در نظر گرفتن الگویی قیمتی مثلثی که در پایان روند نزولی شکل گرفته بود، می توان گفت به هدف قیمتی مثلث رسید.اما در این تحلیل سررسید های دی و اسفند ۹۵ سناریوهای را ارائه می دهیم که بیانگر ادامه روند آتی سکه است.

تحلیل آتی سکه تحویل اسفندماه ۹۵

در تایم ۱ ساعته آتی سکه تحویل اسفندماه ۹۵ روند صعودی دیده می شود و احتمال کاهش در اول بازار در محدوده ۱۱۰۲۰۰۰ تا ۱۰۹۹۰۰۰ پیش بینی می شود، اما لایه حمایتی می تواند در بازه قیمتی ۱۰۹۴۰۰۰ تا ۱۰۸۷۰۰۰ باشد که اگر این سطح شکسته شود کاهش بیشتری پیش بینی می شود.

سناریو افزایشی

چنانچه قیمت در بازه قیمتی ۱۱۰۲۰۰۰ تا ۱۰۹۹۰۰۰ بازگشایی شود. در صورت شکست ۱۱۰۲۰۰۰ احتمال رشد در مرحله اول ۱۱۰۵۰۰۰ و ۱۱۱۳۰۰۰ پیش بینی می شود.و با شکست ۱۱۱۳۰۰۰ احتمال ادامه روند صعودی پیش بینی می شود.

سناریو مقاومتی

چنانچه در شروع بازار بامقاومت روبرو شود احتمال رنجی قیمت در بازه ۱۱۰۲۰۰۰ تا ۱۰۹۴۰۰۰ دور از انتظار نخواهد بود و با شکست ۱۰۹۴۰۰۰ احتمال کاهش تا خط روند صعودی پیش بینی می شود.

سناریو کاهشی

سناریو کاهشی نیازمند سناریو مقاومتی است؛ چنانچه قیمت با شکست ۱۰۸۷۰۰۰ به سمت پایین روبرو شود احتمال کاهش تا خط روندصعودی و تا سطوح ۱۰۸۶۰۰۰ - ۱۰۸۳۰۰۰ - ۱۰۷۷۰۰۰ و با شکست خط روند احتمال تغییر روند صعودی به نزولی پیش بینی می شود.

نکات مهم سناریوها:

  • سناریو افزایشی با شکست ۱۰۹۴۰۰۰ نامعتبر و با شکست سطح قیمتی ۱۰۹۹۰۰۰ سناریو کاهشی نامعتبر خواهد شد.

  • سکه نقدی در صورتی که به بالای سطح ۱۰۴۰۰۰۰ تثبیت کند سناریو افزایشی و زیر سطح ۱۰۴۰۰۰۰ تثبیت شود سناریو کاهشی عملی خواهد شد.

تحلیل آتی سکه تحویل دی ماه ۹۵

در تایم چهار ساعته دی ماه احتمال کاهش قیمت در شروع بازار در بین بازه قیمتی ۱۰۸۲۵۰۰- ۱۰۸۶۰۰۰ پیش بینی می شود، در صورتی که بر روی سطوح های ذکر شده بازگشایی شود باید منتظر تثبیتی قیمت در روی این سطوح باشیم و در صورتی که با شکست نزولی همراه باشد نیاز به ماندگاری در زیر سطوح برای تاییده دارد.

سناریو افزایشی:

در صورتی که بر روی سطوح های ۱۰۸۲۵۰۰- ۱۰۸۶۰۰۰ حمایت شود، احتمال رشد در مرحله اول با تاییدیه شکست ۱۰۸۹۰۰۰ اجرا خواهد شد اهداف این سناریو می تواند : ۱۰۹۱۰۰۰ - ۱۰۹۵۰۰۰ و در صورتی که با شکست سطح ۱۱۰۲۰۰۰ روبرو شود احتمال رشد بیشتر پیش بینی می شود.

تکنه های کلیدی در سناریو افزایشی:

  • سناریو افزایشی نیاز به پتانسیل مثبت در اونس طلا دارد که در صورت شکست سطح قیمتی ۱۳۰۰ محقق خواهد شد.

  • احتمال برگشت از سطوح ۱۰۹۵۰۰۰ - ۱۱۰۲۰۰۰ در صورت شکست سطح ۱۲۷۶ به سمت پایین در اونس پیش بینی می شود.

سناریو مقاومتی:

در صورتی که قیمت به سطح ۱۱۰۲۰۰۰ دسترسی پیدا کند با شکست ۱۰۹۵۰۰۰ به سمت پایین تاییده برای کاهش قیمت خواهد بود.

و در صورتی که از ۱۰۹۵۰۰۰ مقاومت شود با شکست ۱۰۹۱۰۰۰ به سمت پایین تاییده ای برای کاهش قیمت خواهد بود.

سناریو کاهشی:

در سناریو کاهشی همه چیز بستگی به سطح قیمتی ۱۰۷۷۰۰۰ دارد. که در صورتی که قیمت در اول هفته بر روی سطوح ۱۰۸۲۵۰۰ تا ۱۰۸۶۰۰۰ بازگشاهی شود؛ اما در اول بازار به مقاومت و کاهش قیمت روبرو شود اولین سطح حمایتی قدرتمند پیش روی قیمت؛ ۱۰۷۷۰۰۰ خواهد بود و چنانچه این سطح شکسته شود احتمال کاهش و مقاومت کردن قیمت در زیر ۱۰۷۷۰۰۰دور از انتظار نخواهد بود.اهداف این سناریو میتواند ۱۰۷۳۰۰۰ - ۱۰۶۹۰۰۰ و با شکست خط روند صعودی کاهش چشم گیری به دنبال دارد.


منبع: طلا چارت

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا