در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس رخ داد؛

افزایش ظرفیت تخلیه مواد معدنی به ۷۰ واگن در روز

افزایش ظرفیت تخلیه مواد معدنی به ۷۰ واگن در روز

گروه معادن - مدیرکل راه آهن استان هرمزگان، از راه‌اندازی سازه تخلیه دستی مواد معدنی و نیز افزایش ظرفیت تخلیه مواد معدنی به ۷۰ واگن در روز در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، محمد پورفخری با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی مشترک بین راه آهن و منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی خلیج فارس و نیز پیگیری‌های مستمر این مجموعه بیان داشت: سازه تخلیه دستی مواد معدنی بر روی یکی از خطوط در منطقه ویژه ساخته و به بهره‌برداری رسید.

وی در خصوص اهمیت سرعت و حجم بارگیری در خطوط ریلی استان گفت: راه اندازی سازه تخلیه دستی مختص خطوط ریلی در مناطق ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس صورت گرفته است و با راه‌اندازی این سازه، ظرفیت تخلیه مواد معدنی در بارکو به 70 واگن در روز افزایش پیدا کرد.

مدیرکل راه آهن هرمزگان تصریح‌کرد: سه شاخص مهم در راه آهن، بارگیری، تخلیه و میزان حمل و نقل می باشد که راه آهن استان هرمزگان، مقام اول را در زمینه تخلیه و میزان حمل و نقل در بین 19 اداره کل، دارا است.

همچنین پور فخری افزود: راه آهن هرمزگان در حوزه بارگیری رتبه دوم کشوری را از آن خود کرده که با توجه به افق روشن بندر شهید رجایی و این اداره کل دست یافتن به مقام اول دور از تصور نیست و نیازمند تلاش و همت در این زمینه است.

این مقام مسئول، فعالیت‌های انجام شده در بخش حمل و نقل بار در اداره کل راه آهن هرمزگان در سال گذشته را چنین بیان کرد: سهم راه آهن در بندر شهید رجایی نسبت به جاده در سال 94 افزایش یافت و رقم 10 درصدی این سهم در سال 93 به 22 درصد افزایش پیدا کرده است و در سال گذشته تخلیه 9 هزار و 714 واگن در بندرشهید رجایی و منطقه ویژه صورت گرفته که این رقم در فروردین ماه سال جاری به 14 هزار و 800 واگن می رسد که رشد 52 درصدی داشته است و تاکید بر این است که اهمیت تخلیه کمتر از بارگیری نیست.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا