تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند به پایان رسید

تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند به پایان رسید

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند از پایان تعمیرات اساسی (overhaul) واحدهای مختلف این پالایشگاه با موفقیت و بدون هیچ گونه حادثه ای خبرداد.


علی جمشیدی، با بیان این مطلب گفت: واحدهای آیزوماکس، هیدروژن، آمین و آب ترش شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند با موفقیت و بدون هیچ گونه حادثه ای پایان یافت و در مدار تولید قرار گرفت.
وی افزود: تعمیرات اساسی سه واحد از واحدهای مهم پالایشگاه از تاریخ ۹۵/۰۲/۱۸ آغاز شد و مطابق با برنامه زمانبندی شده به مدت ۲۴ روز بدون هیچ حادثه ناتوان کننده ای به پایان رسید.
جمشیدی ادامه داد: هدف از تعمیرات اساسی واحدهای پالایشگاه، بررسی وضع سلامت دستگاهها و تجهیزات پالایش در مدت زمان کارکرد آنها بود.
وی، با اشاره به تشخیص ترک در یکی از راکتورهای واحد آیزوماکس در این تعمیرات توسط تیم فنی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند اظهارکرد: ترک راکتور واحد آیزوماکس به دلیل کارکرد بیش از ۲۴ سال دور از انتظار نبود، لذا تیم فنی شرکت در حال بررسی راهکارهای مناسب برای تعمیر آن و همچنین مکاتبه با شرکت سازنده  راکتور است.
مدیرعامل پالایشگاه شازند در پایان یادآور شد: با تمهیداتی که از سوی مهندسان این شرکت صورت گرفته، از سرویس خارج بودن راکتور مذکور هیچ نقش منفی در روند تولید این شرکت پالایشی ندارد.
پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند (پالایشگاه اراک)بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران و یکی از مهمترین پالایشگاههای نفت کشور در تولید بنزین یورو ۴ است.
این پالایشگاه سال ۱۳۷۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار بشکه در روز راه اندازی شد اما پس از مدتی با تلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص ظرفیت تولید پالایشگاه به ۱۷۱ هزار بشکه در روز رسید.
با توجه به تغییر الگوی مصرف محصولات نفتی کشور از محصولات میان تقطیر به بنزین و همچنین ارتقای کیفیت محصولات تولیدی مطابق با الزامات زیست محیطی و استانداردهای بین المللی مسئولان را بر آن داشت که طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند را تصویب و ابلاغ کنند؛ با اجرای این طرح ظرفیت تولید پالایشگاه از ۱۷۰ هزار بشکه در روز به ۲۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
همچنین تولید بنزین به میزان ۱۲ میلیون لیتر در روز در ازاء کاهش تولید نفت کوره افزایش یافته است. درحالی که خوراک پالایشگاه از ۱۰۰ درصد نفت خام شیرین و سبک به مخلوط ۵۵ درصد سبک و ۴۵ درصد نفت خام سنگین تغییر یافته است. از سوی دیگر محصولات پالایشگاه با مشخصات و کیفیت استانداردهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ اروپا به بازار عرضه می شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا