۲ سناریوی شاخص بورس برای هفته های آینده

۲ سناریوی شاخص بورس برای هفته های آینده

شاخص بورس در مسیر اصلاح خود با سطح ۳۸% فیبوناچی معادل ۷۴۰۲۰واحد روبرو است که با توجه به اهمیت این سطح حمایتی انتظار می رود طی دو هفته آینده دو سناریو اتفاق بیفتد.

 

همانطور که در نمودارهفتگی شاخص کل ملاحظه می شود ،شاخص بعد از شکست کانال نزولی دوساله خود در دی ماه 1394 با رشد 20000 واحدی به قله 81860واحدی صعود نمود و پس از برخورد با مقاومت یاد شده از هفته اول فروردین ماه 1395 پس از وقوع واگرایی کاهشی  شروع به افول نمود .
بررسی سطوح فیبو ناچی نشان می دهد شاخص در مسیر اصلاح خود با سطح 38%فیبوناچی معادل 74020واحد روبرو می باشد که با توجه به اهمیت این سطح حمایتی انتظار می رود طی دو هفته آینده دو سناریو اتفاق بیفتد.سناریوی اول این است که بالای این سطح تثبیت شود که می توان به بازگشت بازار امیدوار شد و در صورتی که بتواند  مقاومت 77003 واحدی را باقدرت بشکند می توان به رشد بازار امیدوار شد و سهم های با بتای مثبت و پر پتانسیل را شناسایی و وارد بازار شد.
سناریوی دومی که می توان متصور بود این است سطح حمایتی  74020از دست برود  که بعد از آن اولین سطح حمایتی که جلوی ریزش بیشتر شاخص را خواهد گرفت معادل 50درصد فیبوناچی معادل 71652واحد خواهد بود و در این صورت بهتر است از بازار خارج شد و منتظر فرصت بهتر برای بازگشت به بازار شد.
بررسی نماگر RSI یا شاخص قدرت نسبی با عدد48  نشان می دهد روند فعلی نزولی بوده و با توجه به عبور از خط مرکز سیگنال خروج را صادر نموده است. همچنین MACD نیز با توجه به قطع کردن خط سیگنال توسط مک دی و شیب نزولی هیستوگرام حاکی از افزایش میل فروشندگان و خروج از بازار را نوید می دهد. یکی از نماگرهای بسیار مهم و با اهمیت که می تواند وضعیت شاخص را برای ما نمایان سازد نماگر ADX می باشد با توجه به قرار گرفتن DI- بالای DI+ سیگنال خروج توسط اندیکاتور مذکور صادر شده و AD هم با نشان دادن عدد 28 قدرت روند نزولی را تایید می کند.

 


*جمع بندی و پیشنهاد:
با توجه به اینکه شاخص برروی سطح 38درصد فیبوناچی خود قرار گرفته انتظار می رود بازار نسبت به سطح یاد شده  عکس العمل از خود نشان دهد. لذا برای ورود به بازار پیشنهاد می شود در صورت شکست مقاومت 77003 واحدی ،تحصیل سهم های خوب و پرپتانسیل با  بتای مثبت را در دستور کار قرار داد و در صورت از دست رفتن حمایت 74020 واحدی از بازار خارج و منتظر صدور سیگنالهای قوی تر برای ورود به بازار باشیم.
یادآوری می شود تحلیل فعلی صرفا بعد فنی و تکنیکال را بررسی نموده و بعد از لحاظ نمودن ریسک های سیستماتیک و  غیر سیستماتیک نسبت به اخذ تصمیم مناسب اقدام شود.

* محمد هادی نورپوری

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا