گزارش روز؛

لیدری پرقدرت گروه خودرویی

لیدری پرقدرت گروه خودرویی

اکثر گروه ها با فروکش کردن هیجانات فروشندگان کم حجم اما متعادل و مثبت شروع شد که با گذشت زمان دادوستدها درپی معاملات مثبت و صف خرید اکثر نمادهای گروه خودرویی با بهبود جو کلی بازار و افزایش تقاضا در اکثر گروه ها به خصوص در نیمه اخر بازار مواجه شدیم که مهر تاییدی بر لیدری گروه خودرویی و قدرت نمایی آنها بود.

 

اکثر گروه ها با فروکش کردن هیجانات فروشندگان کم حجم اما متعادل و مثبت شروع شد که با گذشت زمان دادوستدها درپی معاملات مثبت و صف خرید اکثر نمادهای گروه خودرویی با بهبود جو کلی بازار و افزایش تقاضا در اکثر گروه ها  به خصوص در نیمه اخر بازار مواجه شدیم که مهر تاییدی بر لیدری گروه خودرویی و قدرت نمایی آنها بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در شروع بازار جابجایی بلوک در نمادهای حفاری و وبصادر و در ادامه وتجارت، وبملت، فملی علاوه بر رشد آنها سبب رشد مجدد شاخص کل شد.

رنج های مثبت حقوقی سبب جهش قیمتی و صف خرید نماد حپارسا شد که بارها مورد عرضه قرار گرفت. شرکت ایرکا پارت صنعت طی گزارش 12 ماه 94 با کاهش 65 درصدی سود خالص نسبت به  و پوشش 96 درصدی بودجه مواجه شد و مبلغ 174 ریال سود محقق کرد. شرکت ایرکا پارت صنعت طی گزارش 12 ماه 94 با کاهش 65 درصدی سود خالص نسبت به 93 و پوشش 96 درصدی بودجه مواجه شد و مبلغ 174 ریال سود محقق کرد.

گروه بیمه ای بسیار کم حجم اما همراه صف خرید نمادهای کوثر و بساما، گروه بانکی اکثرا متعادل اما با اقبال بیشتر نمادهای حکمت و وتجارت و گروه های سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی با صف خرید نمادهای ولملت، ولغدر، ولبهمن و معاملات متعادل سایر نمادها بخصوص اقبال بیشتر نمادهای وملت و وبیمه دنبال شدند. پژوهشکده پولی بانکی در گزارشی پیشنهاد کرد، بانک مرکزی برای جبران کمبود نقدینگی در بازار بین بانکی، روزانه مقداری را به عنوان سقف مجاز تزریقات به شبکه بانکی در نظر گیرد و در طول روز پیش از پایان معاملات بازار بین بانکی، این مقادیر را در نرخ‌های هدف به بانک‌های متنوع تزریق کند.

در بازارهای بین المللی با انتشار آمار رشد ذخایر نفت آمریکا شاهد کاهش قیمت نفت بودیم امری که شروعی منفی برای گروه های پرپتانسیل و ارزنده شیمیایی، پتروشیمی و فرآورده های نفتی را درپی داشت و افزایش عرضه های آنها را موجب شد اما با سپری شدن زمان و بهبود جو بازار این گروه ها نیز متعادلتر و برخی نمادها همچون ساینا، شتوکا، شاوان، شبندر، شدوص و مارون مثبت به کار خود پایان دادند.

افزایش تقاضا در گروه های فلزی و معدنی همچنان محسوس بود تا جایی که نمادهای فروس، فلوله، فسرب و فولای صف خرید، گروه معدنی بعد از شروعی منفی، اکثرا متعادل و گروه زغال سنگ با صف خرید نماد کپرور و معاملات مثبت سایر هم گروهی ها مواجه شدند. نماد فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) پس از ارائه اطلاعات پیش بینی سود با افت حدود 10 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و سایر گروه های وابسته، نماد بترانس با جهش قیمتی و صف خرید مواجه شد و نماد فاراک منفی بود نماد تمحرکه همچنان صف خرید و سایر هم گروهی ها متعادل به کار خود پایان دادند.

معاملات مثبت گروه ساختمانی با صف خرید نمادهای ثنوسا، ثعمرا، وتوس و وساخت و رشد قیمتی نمادهای ثشاهد، ثتران و ثباغ ادامه داشت گروه ساختمانی نیز اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند.  

انتشار خبر افزایش سرمایه نماد پلاسک سبب تشکیل صف خرید پرحجم آن شد و گروه قندی بعد از شروعی مثبت و پرتقاضا با افزایش عرضه مواجه شدند و اکثرا معاملاتی منفی را تجربه کردند. علیرغم حجم پایین معاملات گروه بنیادی محور دارویی، اکثرا مثبت شدند. کانی های غیر فلزی نیز با افزایش تقاضا و معاملاتی اکثرا مثبت دنبال شدند تا جایی که نمادهای کرازی و کپشیر صف خرید را تجربه کردند. شرکت گلوکوزان طی گزارش 6 ماه با تعدیل مثبت 6 درصدی 94 مبلغ 3,342 ریال سود محقق کرد این در حالی بود که شرکت در پیش بینی قبلی سود هر سهم را مبلغ 4,357 ریال اعلام کرده بود. نماد شرکت فرآورده های نسوز آذر با توجه به ارائه صورتهای مالی سال 94 و پارس مینو پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر انتخاب اعضای هیات مدیره متعادل و مثبت به گردونه معاملات بازگشتند.

در پایان معاملات نماد حق تقدم شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی، شرکتهای توسعه معدنی و صنعتی صبانور، صنایع کاغذ سازی کاوه، داروسازی اسوه، داروسازی جابرابن حیان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، بیمه پارسیان جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی و عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فولاد و رمپنا با افت مجدد (82.61) واحدی به ارتفاع 73,877 واحدی رسید که در این میان نمادهای خودرو و شبندر بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا