رشد 130 درصدی واردات ماهانه نفت کره جنوبی از ایران

رشد 130 درصدی واردات ماهانه نفت کره جنوبی از ایران

واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه مه (12 اردیبهشت تا 11 خرداد) نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 130 درصد رشد کرد و به روند صعودی از زمان اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریمهای بین المللی در ماه ژانویه ادامه داد.

 

آمار گمرکی نشان داد سئول ماه میلادی گذشته ۱.۲۶ میلیون تن یا ۲۹۷ هزار و ۶۲۵ بشکه در روز نفت خام ایران را وارد کرد که در مقایسه با ۵۴۱ هزار و ۵۱۰ تن وارد شده در ماه مه سال ۲۰۱۵ بیش از دو برابر افزایش نشان می‌دهد.
کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت خام جهان است در پنج ماه نخست امسال ۵.۰۸ میلیون تن یا ۲۴۴ هزار و ۹۱۷ بشکه در روز از ایران نفت وارد کرد در حالیکه در مدت مشابه سال ۲۰۱۵ این رقم به ۲.۴۶ میلیون تن بود.
طبق تازه‌ترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، ایران که پس از برداشته شدن تحریمهای هسته‌ای در ژانویه امسال، درصدد جبران سهم بازار از دست رفته در دوران تحریمهاست، به عنوان سریع‌ترین منبع رشد عرضه اوپک در سال جاری ظاهر شده است.
طبق آمار گمرکی، در مجموع کره جنوبی ماه گذشته ۱۲.۴۳ میلیون تن یا ۲.۹۴ میلیون بشکه در روز نفت خام وارد کرد و این رقم چهار درصد کمتر از ۱۳ میلیون تن واردات در ماه مه سال ۲۰۱۵ بود.
بر اساس گزارش رویترز، آمار نهایی برای واردات نفت خام کره جنوبی در ماه گذشته از سوی شرکت ملی نفت کره تا اواخر ماه جاری منتشر خواهد شد. آمار این شرکت استاندارد صنعت برای واردات نفت کره جنوبی به شمار می‌رود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا