طلای جهانی به مرز ۱۲۹۰ دلار نزدیک شد

طلای جهانی به مرز ۱۲۹۰ دلار نزدیک شد

طلای جهانی پس از ثبت بالاترین قیمت شش هفته اخیر در روز سه شنبه، در معاملات روز جاری در آستانه انتشار بیانیه نشست بانک مرکزی آمریکا و نگرانیها نسبت به احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اندکی کاهش یافت.

 

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۸۴.۴۰ دلار رسید. طلا که از ابتدای ماه ژوئن بیش از پنج درصد افزایش قیمت داشته است، روز سه شنبه به ۱۲۸۹.۸۰ صعود کرده بود.
بهای هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار نیویورک ۰.۱ درصد نزول کرد و به ۱۲۸۷.۳۰دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۱.۲۰ دلار یا ۰.۱ درصد افزایش یافت و در ۱۲۸۸.۱۰ دلار بسته شد.
بر اساس گزارش رویترز، جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا قرار است بعدازظهر روز چهارشنبه پس از پایان نشست سیاستگذاری دو روزه این بانک سخنرانی کند. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخهای بهره را برای یک ماه دیگر بدون تغییر نگه دارد.
طلا به افزایش نرخهای بهره حساس است زیرا نرخهای بالاتر تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را محدودتر می‌کند و در مقابل از ارزش دلار حمایت می‌کند. این فلز ارزشمند از ابتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون از پایین ماندن انتظارات برای افزایش نرخهای بهره آمریکا و آشفتگی بازارهای مالی سود برده و بیش از ۲۰ درصد رشد قیمت داشته است. احتمال افزایش نرخهای بهره در نشست سیاستگذاری هفته جاری بانک مرکزی آمریکا پس از انتشار آمار مایوس کننده اشتغال ماه مه که نشان داد اقتصاد این کشور ممکن است به اندازه کافی قوی نباشد تا از عادی سازی نرخهای بهره لطمه نبیند، ضعیف شد.
رونالد لیونگ، رییس معاملات شرکت لی چیونگ گولد در هنگ کنگ به رویترز گفت: انتظار می‌رود لحن بانک مرکزی آمریکا موافق افزایش نرخها باشد و بازار را تحت فشار قرار دهد. اما بعید است نرخهای بهره در ماه جاری افزایش پیدا کند اما افزایش در ماه آینده بعید نیست.
در این بین همه پرسی ۲۳ ژوئن انگلیس درباره ماندن یا ترک اتحادیه اروپا که به برکسیت معروف شده است، ممکن است اروپا را به رکود سوق دهد و اقتصاد جهان را تحت فشار بیشتری قرار دهد که چنین سناریویی جذابیت طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کرده و از قیمت آن حمایت می‌کند.
قیمت هر اونس طلا به پوند روز سه شنبه که ارز انگلیس در برابر دلار به پایین‌ترین سطح در هشت هفته اخیر سقوط کرد، به ۹۰۹.۸۳ پوند صعود کرد که بالاترین قیمت در سه سال گذشته بود.
اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک، تا زمانی که کاهش بازده اوراق قرضه به دلیل نگرانیها از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و اُفت ارزش دلار ادامه دارد، طلا و نقره عملکرد خوبی از خود نشان خواهند داد و حتی ممکن است طلا سطح ۱۳۰۰ دلار را بشکند و نقره به بیش از ۱۸ دلار صعود کند.
ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۲۷ درصد افزایش یافت و به ۸۹۸.۶۷ تن رسید که بالاترین میزان از اکتبر سال ۲۰۱۳ بود.
در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷.۳۵ دلار رسید. این فلز روز سه شنبه به ۱۷.۴۹ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در بیش از یک ماه گذشته بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۹۷۳.۸۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری در ابتدای معاملات روز جاری به ۵۲۹.۹۷ دلار نزول کرد اما در ادامه معاملات یک درصد صعود کرد و در ۵۳۸.۴۲ دلار ایستاد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا