لوله گستر اسفراین امسال واگذار می‌شود+جزئیات

لوله گستر اسفراین امسال واگذار می‌شود+جزئیات

گروه صنایع معدنی >فولاد - شرکت دولتی لوله گستر اسفراین (LGE)، تولیدکننده لوله‌های بدون درز امسال با هدف ارتقای عملکرد تجاری و افزایش سهم در بازار ایران به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش ماین نیوز، شرکت لوله گستر اسفراین از جمله شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو است که دارای ظرفیت تولید سالانه 120 هزار تن لوله‌های بدون درز است. این کارخانه با هدف تامین نیازهای صنعت نفت و گاز ایران تاسیس شده است. با این وجود به دلیل مشکلات اقتصادی این کارخانه هم‌اکنون با کمتر از 50 درصد ظرفیت تولید خود در حال فعالیت است.

دلیل دیگری که این شرکت نتوانسته در زمینه تامین نیاز بازار داخلی موفق عمل کند، موقعیت جغرافیایی این کارخانه است. این کارخانه در شمال شرقی ایران واقع است در حالی که مناطق نفتی و گازی ایران در جنوب و جنوب غربی ایران قرار دارند. در چنین شرایطی تولیدکنندگان نفت و گاز ایران ترجیح می‌دهند تا لوله‌های بدون درز موردنیاز خود را به جای لوله گستر اسفراین از طریق واردات تامین کنند. این لوله ها عمدتا از چین طی چند سال اخیر وارد شده‌اند. در سال 2015 ایران 260 هزار تن لوله بدون درز وارد کرد.

با تمام این شرایط، لوله گستر اسفراین اعتقاد دارد که خصوصی‌سازی 100 درصدی این کارخانه می‌تواند به افزایش سهم این شرکت در بازار داخلی کمک کند. یک مقام مسئول در لوله گستر اسفراین در همین زمینه به متال اکسپرت گفت: سخت است که بگوییم دقیقا چه اتفاقی برای شرکت رخ خواهد داد اما پیش‌بینی می‌کنیم که تولید شرکت امسال افزایش می‌یابد.

پیش‌بینی می‌شود که جزئیات مناقصه مربوط به واگذاری شرکت لوله گستر اسفراین تا 15 جولای سال جاری میلادی (25 تیر ماه) از سوی ایمیدرو اعلام شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا