صادرات گاز ایران به عمان گیر امارات افتاد

صادرات گاز ایران به عمان گیر امارات افتاد

عمان در حال دریافت مجوزهای لازم برای عبور لوله واردات گاز ایران از مسیر آبهای سرزمینی امارات است.

 

علیرضا کاملی  با اشاره به این که با دریافت مجوز برای عبور لوله گاز از آبهای سرزمینی یک کشور زمانبر است، تصریح کرد: عمان درحال پیگیری دریافت مجوز از امارات است و امیدواریم بزودی این مجوزها را دریافت کند تا پروژه با سرعت به کار خود ادامه دهد.
وی با تاکید بر این که عبور یک خط لوله از قلمرو سرزمینی یک کشور نیاز به دریافت مجوز دارد و این موضوع  تنها شامل امارات یا عمان نمی شود بلکه برای دیگر کشورها نیز صدق می کند، یادآور شد: اگر کشوری بخواهد از آبهای ایران نیز استفاده کند باید مجوزهای لازم را دریافت کند که این موضوع یک امر بدیهی و زمانبر است.
براساس اعلام وزارت نفت از توافق سال ٢٠١٣ میان دو کشور، قرار است برای ١٥ سال روزانه ٢٨ میلیون مترمکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود که ارزش بسیار بالایی دارد و سبب تحکیم روابط دو کشور می شود.
علیرضا کاملی چند روز پیش گفته بود: هفت شرکت خارجی برای حضور در پروژه صادرات گاز ایران و عمان اعلام آمادگی کردند اما تا زمانی که نتایج مطالعات در زمینه این خط لوله منتشر نشود نمی توان با شرکتهای خارجی برای حضور در این پروژه مذاکره جدی کرد.
وی افزوده بود: با توجه به پایان عملیات مساحی در بخش ایران و عمان، امیدواریم ظرف سه ماه آینده نتایج نهایی مطالعات استخراج شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا