جزئیات عرضه سهام سه زیر مجموعه بانک سپه در بازار سهام

جزئیات عرضه سهام سه زیر مجموعه بانک سپه در بازار سهام

پس از آن که مدیر عامل بانک سپه از آغاز دور جدیدی از واگذاری های این بانک دولتی در بازار سهام با هدف خروج از بنگاهداری خبر داد، مدیر عامل یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری جزئیات عرضه سهام سه شرکت زیر مجموعه بانک سپه در بورس و فرابورس را تشریح کرد.

 

علی عسکری اعلام کرد: 10 درصد از سهام شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور که هلدینگ انرژی سرمایه گذاری امید است چهارشنبه گذشته در بازار سهام عرضه شد و با متقاضیان زیادی مواجه شد. این هلدینگ مدیریت چند نیروگاه شامل نیروگاه گیلان، نیروگاه کاسپین، نیروگاه ارومیه و شرکت مولد نیروگاهی هریس را در اختیار دارد و با ایفای نقش مناسبی که در صنعت تولید برق کشور و رفع نیازهای کشور داشته، از حاشیه سود خوبی هم برخوردار است.
مدیر عامل شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید افزود: بازوی اجرایی بانک سپه در بازار سهام از دو شرکت تامین سرمایه امید و سرمایه گذاری توسعه گوهران امید به عنوان دو شرکت دیگر وابسته یاد کرد که سهام این دو شرکت هم بزودی در بازار سهام عرضه خواهد شد.
به گفته وی، تامین سرمایه امید با سرمایه 200 میلیارد تومان نخستین نماینده صنعت خدمات بانکداری، سرمایه گذاری و تامین مالی است که وارد بازار سرمایه می شود. این شرکت تامین سرمایه تاکنون فعالیت های خوب و مناسبی در حوزه تامین مالی پروژه های بزرگ از طریق جذب فاینانس و انتشار اوراق مشارکت و صکوک داشته و ده ها مورد ارزشگذاری سهام و اداره صندوق های سرمایه گذاری مشترک و سبد گردانی را هم در کارنامه خود دارد.
وی ادامه داد: سهام تامین سرمایه امید نیزدر آینده ای نزدیک در بازار سهام عرضه خواهد شد.
مدیر عامل شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید همچنین از سرمایه گذاری توسعه گوهران امید به عنوان نزدیک ترین شرکت زیرمجموعه جهت عرضه اولیه سهام در بازار سرمایه یاد کرد و افزود: گوهران امید شرکتی کاملا شفاف در صنعت واسطه گری مالی به شمار می رود، چرا که این شرکت با اصلاح ساختار خوبی که سال گذشته انجام داد، دارایی های غیر مولد خارج از بورسی را از پرتفولیوی خود خارج کرده و در حال حاضر هیچ گونه دارایی غیر بورسی ندارد، از این رو تمام دارایی ها و ارزش همه سهام حاضر در سبد سهام شرکت کاملا شفاف و مشخص است و NAV این شرکت سرمایه گذاری هم بدون هیچ گونه ضریب خطایی قابل تشخیص می باشد.
به گفته وی، گوهران امید سهام حدود 70 شرکت بورسی را در پرتفولیوی خود گنجانده که غیر از شرکت کارت اعتباری کیشسهام مابقی شرکت ها غیر مدیریتی است. در واقع ماموریتی که برای گوهران امید پیش بینی شده، استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در بازار سهام در قالب دریافت سود ناشی از خرید و فروشسهامcapitalgain) و سود مجامع(DPS) است و با توجه به تیم مجربی که در شرکت گوهران مستقر است، این روش اداره شرکت، سرمایه گذاری توانسته عایدی خوبی را به همراه داشته باشد.
مدیر عامل شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید خرید و فروش سهام در بورس را ناشی از تفکر مدیریت عالی بانک سپه برای عدم بنگاهداری دانست و عنوان نمود: درنظر است که انشااله شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید بتواند در کنار فعالیت های چالاکانه در بازار سهام در آینده ای نزدیک با تشکیل صندوق بازارگردانی به یکی دیگر از وظایف خود یعنی رصد و حمایت از سهام وابسته به مجموعه امید در بازار سرمایه عمل نماید.
وی در ادامه گفت: شفافیت پرتفولیوی گوهران امید که به واقع نقطه متمایز کننده این شرکت سرمایه گذاری در مقایسه با سایر شرکت های صنعت است، سبب شده که بتوان در شرایط کنونی بدون انحرافی  به خالص  ارزش دارایی های 130 تومانی برای هر سهم این  شرکت دست یافت.
مدیرعامل سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری در توسعه گوهران امید را برای سرمایه گذاران ریسک گریز مناسب توصیف کرد و گفت: از آن جا که همه فعالیت های شرکت در بورس  براحتی قابل رصد، ارزشیابی و ارزیابی استو شرکت فاقد هر گونه مشکل مالیاتی،وثایق و یا مشکلات ثبتی و حقوقی است، سرمایه گذاران  ریسک گریز می توانند با اطمینان در این شرکت سرمایه گذاری کنند.
عسکری در پایان با بیان این که تا قبل از پایان خرداد ماه جاری 10 درصد از سهام گوهران امید  در بازار اول  فرابورس عرضه اولیه خواهد شد، گفت: شرکت گوهران امید در سند استراتژیک شرکت سرمایه گذاری امید دارای ماموریت های ویژه ای  همچون بازار گردانی سهام زیر مجموعه، تجهیز نقدینگی برای استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در  بورس و تبدیل شرکت به یکهلدینگ مالی است.
گفتنی است، سرمایه گذاری توسعه گوهران امید با سرمایه200 میلیارد تومان قبل از 31 خرداد ماه سال جاری در بازار سهام عرضه خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا