خبر مهم یک مقام مسئول درباره مپنا /تامین مالی ساخت ۵ هزار مگاوات از طریق آلمان

خبر مهم یک مقام مسئول درباره مپنا /تامین مالی ساخت ۵ هزار مگاوات از طریق آلمان

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت : تأمین مالی ساخت ۵ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی از سوی مپنا در حال پیگیری است که می‌خواهند از طریق بانک‌های آلمانی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن طرزطلب امروز خبری مهمی درباره شرکت بورسی مپنا داد و درباره تفاهم نامه  تولید 5 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی با راندمان بالا توسط شرکت مپنا و خریداری توسط شرکت تولید نیروی برق حرارتی به نمایندگی از دولت خریداری به فارس گفت: پس از امضای این تفاهمنامه در اواخر اردیبهشت سال جاری، مسائل ساخت 5 هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی پیگیری و 8 ساختگاه برای ساخت این نیروگاه ها مشخص شد.

وی افزود: از همان زمان تاکنون بحث‌های فنی و قراردادی هم پیش‌ رفته و بحث تأمین مالی از سوی مپنا در حال پیگیری است که می‌خواهند از طریق بانک‌های آلمانی اقدام کنند. پس وقتی مسائل بانکی حل شود، مسائل فنی و تکنیکی که توأم با هم پیش می‌رود تا 2 ماه دیگر کار قطعی می‌شود.

طرزطلب افزود: هنوز بحث تأمین مالی ساخت این 5 هزار مگاوات با بانک‌های آلمانی میان دولت ایران و آلمان قطعی نشده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: اطلاعات فنی طرح‌ها باید استخراج شود و بعد از مذاکره دوجانبه متناسب با آن، بحث بر سر قیمت آغاز شود.  8 ساختگاه مشخص شده در نقاط مختلف کشور در شهرهای خرم‌آباد، بوئین زهرا، همدان، اندیمشک، تبریز، امیدیه خوزستان، بندرعباس و سلفچگان است.

طرزطلب افزود: این ساختگاه‌ها بنا به این دلیل انتخاب شده‌اند که در آن مناطق نیاز منطقه به برق بوده و چون در آن مناطق احتمال کمبود تولید برق در آینده و افزایش بار شبکه وجود دارد این مناطق انتخاب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: راندمان فعلی نیروگاه های حرارتی کشور 35 درصد است که امیدواریم تا 40 درصد در بخش گاز و 58 درصد در بخش سیکل ترکیبی ارتقا یابد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا