پیشنهاد ممنوعیت واردات و ترانزیت کالاهای ایرانی

پیشنهاد ممنوعیت واردات و ترانزیت کالاهای ایرانی
پلتس گزارش داد که کشورهای GCC ممکن است واردات و ترانزیت کالاهای ایرانی را ممنوع کنند.


هیچ بیانیه رسمی تاکنون در این زمینه منتشر نشده است اما در ماه جاری هیچ صادرات مستقیمی از ایران به مقصد دو کشور بحرین و عربستان سعودی انجام نشد.

ممنوعیت کشورهای GCC روی واردات کالا از ایران (همچنین ترانزیت کالاهای ایرانی) امکان‌پذیر است اما هنوز از سوی دو کشور امارات متحده عربی و عمان مورد پذیرش قرار نگرفته است. این موضوع را کیوان جعفری طهرانی، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران و رئیس بخش روابط بین‌الملل این انجمن اعلام کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، به گفته جعفری طهرانی پیشنهاد ممنوعیت واردات و ترانزیت کالاهای ایرانی از سوی عربستان و بحرین ارائه و دنبال شده است. این پیشنهاد همچنین تقریبا از سوی کویت و قطر مورد پذیرش قرار گرفته است و اگر توسط عمان و امارات نیز قبول شود می تواند تا حدود 50 درصد کاهش صادرات و صادرات مجدد ایران را باعث شود.

یک تاجر ایرانی در امارات گفت: ممنوعیت واردات از ایران چندان محتمل به نظر نمی‌رسد چرا که تجارت منطقی بین ایران و کشورهای GCC و به ویژه بین ایران و دو کشور امارات و عمان وجود دارد.

به گفته یک تاجر فعال در دبی، ایران پیشتر از بحرین گندله وارد می‌کرد اما مدتی است که به دلیل مسائل سیاسی و تنش‌های ایجاد شده بین دو کشور این واردات قطع شده است.

شش کشور GCC شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی می‌شوند. تولیدکنندگان فولاد ایران عمده صادرات خود را به کشورهای عمان، قطر، کویت و امارات انجام می‌دهند اما طبق آمار گمرک ایران، هیچ صادرات مستقیمی از ایران به بحرین و عربستان سعودی وجود ندارد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا