یک مقام مسئول در وزارتخانه به بورس پرس خبر داد:

وزارت اقتصاد درباره درخواست ارایه اطلاعات سهامداران توضیح می دهد

وزارت اقتصاد درباره درخواست ارایه اطلاعات سهامداران توضیح می دهد

یک مقام مسئول گفت: وزارت اقتصاد بعداز ظهر امروز درباره درخواست ارایه اطلاعات سهامداران به سازمان هدفمند یارانه ها رسما" توضیح می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی درخواست سازمان هدفمندی یارانه‌ها از وزارت اقتصاد مبنی بر ارایه اطلاعات هویتی کلیه سهامداران حقیقی برای قطع یارانه ها از اول تیر، یک مقام مسئول در وزارت اقتصاد به بورس پرس گفت: تا به امروز اطلاعاتی از سهامداران به سازمان هدفمند سازی یارانه ها داده نشده است.

وی ادامه داد: این موضوع توسط وزارت اقتصاد بررسی شده و تا بعد از ظهر امروز ، وزارت اقتصاد رسما" توضیحاتی می دهد.

براساس این گزارش،در نامه سازمان هدفمند سازی یارانه ها به علی طیب نیا وزیر اقتصاد که سوم خرداد نگارش و 5 خرداد دریافت شده ، به تکلیف قانونی بند ب تبصره 14 قانون بودجه سال 95 کشور مبنی بر "پرداخت یارانه نقدی به اشخاص مذکور از ابتدای تیر ماه سال 1395 تصرف در اموال عمومی بوده و جرم محسوب گریده است" اعلام شده اطلاعات درخواستی حداکثر تا 15 خرداد تهیه و به سازمان هدفمندسازی یارانه ها ارسال شود.

بند اول این نامه مربوط به سهامداران حقیقی بورس است که طبق آن باید" اطلاعات هویتی کلیه سهامداران حقیقی بورس به تکفیک کدملی، نام و نام خانوادگی ، نام پدر، تاریخ تولد، محل صدور شناسنامه ، ارزش سهام و شهرستان محل خرید سهام " ارسال شود.

در این باره محمد فطانت رئیس سازمان بورس گفته است: هرگونه اجابت به درخواست مبنی بر ارائه اطلاعات سهامداران به سازمان هدفمندی یارانه‌ها و یا تلاش برای رصد دارایی‌های مردم به شدت تکذیب می‌شود.

وی افزود: بر اساس ماده 18 قانون بازار اوراق بهادار سازمان بورس از افشای مستقیم و غیرمستقیم هرگونه اطلاعات محرمانه سهامدارن منع شده و بر این اساس افشای اطلاعات سهامداری نقض صریح این ماده و با قانون مغایرت دارد. این در حالی است که در ماده 12 و 16 قانون توسعه بازار نیز نسبت به ضمانت اجرایی این قانون پیگرد کیفری نیز گنجانده شده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا