با سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری؛

رئیس اتاق بازرگانی: ترک ها در ایران شهرک صنعتی اختصاصی می سازند

رئیس اتاق بازرگانی: ترک ها در ایران شهرک صنعتی اختصاصی می سازند

تهران- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع، ‌معادن و کشاورزی ایران گفت: اتاق صنایع استانبول یک شهرک صنعتی اختصاصی با 140 واحد در ایران می سازند.

محسن جلال پور امروز(سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، سرمایه گذاری اولیه این شهرک را 10 میلیارد دلار برآورد کرد و افزود: بر اساس توافق حاصل شده، 85 درصد نیروی کار در این شهرک ایرانی خواهند بود و حداکثر 15 درصد نیروی انسانی می تواند از کشور ترکیه باشد.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی ساخت واحدهای صنعتی در نیمه دوم امسال آغاز خواهد شد.
«علی یزدانی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: در زمان حاضر در برخی شهرک های صنعتی کشور مجموعه های خارجی حضور دارند اما این نخستین بار است که یک کشور، در ایران شهرک صنعتی اختصاصی احداث می کند.
وی اضافه کرد: علاوه بر ترکیه، مذاکراتی با کشور چین برای ساخت شهرک صنعتی اختصاصی در منطقه جاسک و بم انجام شده و با روسیه نیز برای این موضوع وارد گفت و گو شده ایم.
یزدانی افزود: اکنون هفت شهرک و منطقه ویژه اقتصادی در چهار استان مرکزی، اردبیل و سمنان، همدان به اتاق صنایع استانبول پیشنهاد و مقرر شده است که در پایان سپتامبر (اواخر شهریور) هیاتی از واحدهای صنعتی منتخب ترکیه به ایران سفر و یکی از این شهرک ها را برای احداث شهرک اختصاصی انتخاب کنند.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: این هفت شهرک و منطقه ویژه اقتصادی که توسط ایران به طرف ترک پیشنهاد شده، ویژگی هایی از جمله نزدیک بودن به خطوط انتقال انرژی و همچنین راه های ارتباطی مانند جاده، ‌راه آهن و فرودگاه را دارند.
شب گذشته تفاهم نامه ساخت شهرک صنعتی اختصاصی ترکیه در ایران، توسط «اردال باغچه وان» رئیس اتاق صنایع استانبول، محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و همچنین علی یزدانی رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به امضا رسید.
در زمان حاضر 778 شهرک و ناحیه صنعتی فعال و 37 هزار و 148 واحد صنعتی در کشور وجود دارد که 34 هزار و 557 مورد صنایع کوچک، یک هزار و 723 واحد متوسط و 868 مورد جزو صنایع بزرگ هستند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا