ظرفیت تولید اتیلن پتروشیمی کاویان ٦٠ درصد افزایش می یابد

ظرفیت تولید اتیلن پتروشیمی کاویان ٦٠ درصد افزایش می یابد

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی کاویان با اشاره به آغاز تزریق خوراک اتان به واحدهای فاز ٢ این مجتمع، اعلام کرد: در روزهای آینده حدود ٦٠ درصد به ظرفیت تولید اتیلن این پتروشیمی اضافه می شود.

 

رمضان اولادی، با بیان این که اولویت این شرکت راه اندازی فاز ٢ پتروشیمی کاویان بوده است، اظهار کرد: همه اقدامهای مربوط به راه اندازی فاز ٢ آغاز شده و دیروز (يکشنبه، ٢٣ خردادماه) تزریق خوراک اتان به کوره ها صورت گرفته است.
وی با بیان این که اکنون فاز یک پتروشیمی کاویان با ٦٠ درصد ظرفیت در مدار قرار دارد، توضیح داد: برنامه ریزی ما این است که فاز ٢ پتروشیمی کاویان را هم در روزهای آینده با ظرفیت ٦٠ درصدی وارد مدار کنیم.
مدیرعامل پتروشیمی کاویان یادآور شد: در فاز ٢ پتروشیمی کاویان از اواخر پارسال اقدام به پیش راه اندازی کردیم و در شرایط کنونی مشکل ما کمبود خوراک اتان  بوده است، که امیدواریم با رفع این مشکل پتروشیمی کاویان با صد در صد ظرفیت تولید کند.
به گفته وی، فاز دوم پتروشیمی کاویان با دریافت اتان بیشتر می تواند خوراک مورد نیاز مجتمعهای پتروشیمی واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب را تامین کند.
فاز دوم پتروشیمی کاویان (الفین یازدهم) به عنوان یکی از طرحهای توسعه ای در صنعت پتروشیمی است که در صورت تامین کامل خوراک، تولید اتیلن این مجتمع سالانه به بیش از ٢ میلیون تن می رسد.
مجتمع پتروشیمی کاویان، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتیلن کشور با سالانه ٢ میلیون تن ظرفیت تولید است و اتیلن تولیدی در پتروشیمی کاویان با خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی های لرستان، کرمانشاه، ایلام، اندیمشک، کرمانشاه، کردستان، مهاباد و میاندوآب ارسال و مازاد تولید نیز در پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر استفاده می شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا