واکنش مدیرعامل یک شرکت بورسی به تعطیلی کارخانه : جریان سیاسی است

واکنش مدیرعامل یک شرکت بورسی به تعطیلی کارخانه : جریان سیاسی است

مدیرعامل پارس الکتریک به انتشار اخباری مبنی بر تعطیلی کارخانه این شرکت بورسی واکنش نشان داد و با تکذیب آن گفت: هجمه های رسانه ای اخیر یک جریان سیاسی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پارس الکتریک که با سرمایه 30 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس حضور دارد و سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را 324 ریال پیش بینی کرده ، امروز با اخباری مبنی بر تعطیلی کارخانه و افت 5 درصدی قیمت هر سهم مواجه شد.

براساس این گزارش، "لپارس" تحت مالکیت سازمان تامین اجتماعی در حالی 15 اسفندسال گذشته شاهد عرضه و فروش بلوک 14.8 درصدی توسط سرمایه گذاری ملی ایران بود که محمد حسن آقایی درباره تعطیلی کارخانه این شرکت بورسی به ایرنا گفت: تصورم این است که هجمه های رسانه ای اخیر علیه پارس الکتریک یک جریان سیاسی است. آن هم یک جریانی که دلسوزانه حرکت نمی کند و به دنبال بهره برداری سیاسی هستند.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور ما نیاز به فضای امید دارد و مردم باید نسبت به آینده امیدوار باشند، سیاه نمایی ها و ناامیدکردن مردم، نتیجه ای جز لطمه به وضعیت موجود کشور، ندارد.

این مقام مسئول افزود: این مجموعه دارای کارخانه ها و واحدهایی در تهران، قزوین، سیرجان و مرند است که در زمان حاضر تولید تلویزیون و اسپیکر (بلندگو) در کارخانه قزوین، تولید لوله های جی.پی.آر GPR در شرکت عالم آرا مرند، تولید کارتن در شرکت کارتن البرز و ارایه خدمات توسط پارس الکتریک تهران در حال انجام است؛ کارخانه سیرجان که در سال 1387 پلمپ شده بود، فک پلمپ شده و بزودی کار خود را با تولید 10 هزار دستگاه تلویزیون در سال آغاز می کند.

آقایی ادامه داد: پارس الکتریک سال 72 ببش از 60 درصد سهم بازار را در اختیار داشت اما این روند در سال 87 متوقف شد و از آن سال این شرکت در سراشیبی افتاد و سیر نزولی خود را شروع کرد. از سال 87 سیاست ها به این سمت حرکت کرد که شرکت متوقف شود. در آن دوره، بحث تعدیل نیروی انسانی و توقف تولید آغاز شد.

وی افزود: نیروی انسانی شرکت در سال 77 یک هزار و 149 نفر بود که در سال89 به 246 نفر رسید. البته تعداد پرسنل شرکت پارس الکتریک و شرکت های زیرمجموعه اکنون 450 نفر است که با اضافه شدن خط تولید سیرجان و کرج، 150 نفر به جمع کارکنان این شرکت اضافه می شوند.در این میان روند تعدیل نیروها در سال 93 تغییر یافت و بجای بازخرید و تعدیل نیرو، از ماده 25 قانون صنایع استفاده شد و نیروهای جوان و متخصص به عنوان جایگزین افراد تعدیل شده جذب شدند.

مدیرعامل پارس الکتریک به انجام مطالعات در سه سال اخیر برای ادامه فعالیت اشاره کرد و گفت: براساس نتایج، مشخص شد تلویزیون می تواند در اولویت های بعدی شرکت باشد و قطعات الکترونیکی خودرو و صنایع الکترونیکی که در شبکه های مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرد، در اولویت تولید قرار گیرند.

آقایی افزود: این مطالعات ما را به این نتیجه رساند که تولید تلویزیون را با هدف حفظ برند پارس الکتریک ادامه دهیم؛ مطابق آن برنامه، تولید تلویزیون در بودجه سالیانه به عنوان هدف مشخص و به سمت خرید قطعات حرکت کردیم؛ براین اساس تولید تلویزیون که مدتی متوقف شده بود، دوباره از مرداد 94 شروع شد.

وی برنامه روزانه تولید تلویزیون را 150 دستگاه در روز اعلام کرد و افزود: ظرفیت تولید بیش از این میزان است؛ ظرفیت کارخانه قزوین 50 هزار دستگاه در سال است که تا 100 هزار دستگاه نیز قابل افزایش است اما برنامه ما برای تولید امسال 30 هزار دستگاه است. در سیرجان نیز چنین ظرفیتی وجود دارد اما قرار شده است امسال 10 هزار دستگاه در کارخانه سیرجان تولید شود.

آقایی در مورد مطالبی که علیه این مجموعه در رسانه ها منتشر شده، گفت: در گذشته اتفاق هایی در شرکت پارس الکتریک افتاده و به دلیل ضعف هایی که در آن موقع بوده، حل نشده است؛ محکومیت قاچاق ارز و مباحثی از این دست که در کارخانه سیرجان پارس الکتریک افتاده، مربوط به سال 1387 است نه اکنون.

وی ادامه داد: اکنون مشکلات کارخانه سیرجان برطرف و بعد از سه سال، فک پلمپ انجام شده و از ممنوع الثبتی و ممنوع المعامله ای خارج شده ایم. به تازگی مدیریت این کارخانه انتخاب و برای آن بودجه ای اختصاص داده شده تا این واحد تولیدی را بازسازی کنند. همچنین با تعدادی برای کار در این مجموعه قرارداد بسته ایم اما گویا برخی از حل این مسایل خشنود نیستند.

مدیرعامل پارس الکتریک در مورد مشکلی که کارخانه کرج این شرکت با شهرداری دارد نیز گفت: ورود کارخانه کرج به کمیسیون ماده 100 در زمان مدیریت های قبلی رخ داده و ما در حال رایزنی برای حل آن هستیم. در این پرونده شهرداری معتقد است که ما تخلف ساختمانی داریم و این امر در کمیسیون ماده 100 قطعی شده است.

آقایی افزود: در مذاکراتی با شهرداری، به رقمی برای پرداخت جریمه توافق کرده ایم؛ همه آن مشکلات در دولت گذشته رخ داده و در این دولت در حال رفع شدن است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا