کاهش سود بانکی باعث رونق مسکن و بازارسرمایه می شود

کاهش سود بانکی باعث رونق مسکن و بازارسرمایه می شود

مشاور وزیر مسکن و عضو شورای عالی بورس وضع نظام بانکی را غیرعادلانه دانست و گفت: کاهش نرخ سود بانکی می تواند موجب رونق بخش های راکد از جمله مسکن و بازار سرمایه شود.

 

حسین عبده تبریزی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه در حوزه بانکی مشکل بسیاری داریم گفت: اگر بانک مرکزی نظارت جدی بر بانک ها نداشته باشد و همچنان مؤسسات غیرمجاز وجود داشته باشند مسائل پولی و بانکی حل نخواهد شد.
وی با غیرعادلانه دانستن وضع نظام بانکی، افزود: بخشی از دارایی های بانک ها به سرمایه های بدون حرکت مانند ساختمان تبدیل شده و بانک ها مجبورند با جذب پول جدید سودهای سپرده های گذشته را بپردازند. بخشی از مؤسسات مالی هم به مؤسسه هرمی تبدیل شده اند و برای اصلاح وضع باید نرخ سودها به نرخ تورم کاهش یابد.
وی با تاکید براینکه بانک مرکزی باید قوی تر عمل کند، افزود: قرار نیست بانک ها در تعیین نرخ سود سپرده و تسهیلات با یکدیگر هماهنگ باشند بلکه باید با هم رقابت کنند اما مدیریت آن با نظام نظارتی بانک مرکزی است.
عبده تبریزی گفت: کاهش نرخ سود بانکی می تواند موجب رونق بخش های راکد از جمله مسکن و بازار سرمایه شود و با کاهش نرخ سپرده ها ، نرخ سود تسهیلات نیز کاهش خواهد یافت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا