ترک‌ها آماده سرمایه‌گذاری برقی در ایران

ترک‌ها آماده سرمایه‌گذاری برقی در ایران

رئیس سندیکای صنعت برق از اعلام آمادگی ترک‌ها برای ایجاد سرمایه‌گذاری در تولید برق در ایران خبر داد و گفت: با تصمیم جدید دولت، تحول جدیدی در نیروگاه‌های تولید برق کشور ایجاد شده است.

علیرضا کلاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به رفت‌و‌آمد‌های اخیر کشور‌های خارجی و تمایل سرمایه‌گذاری‌آن‌ها در ایران اظهار کرد: تاکنون عمده نیروگاه‌های بخش خصوصی داخلی بوده یعنی نیروگاه‌هایی که یا از وزارت نیرو خریداری شده و یا نیروگاه‌هایی که توسط خطوط مالی داخل کشور خریداری شده است.

وی ادامه داد:این شرکت‌ها نرخ تضمین‌های قرار‌دادی به نام قرار‌داد تحویل انرژی دارند که در قالب این قرار‌داد‌ها کیلووات ساعتی 420 ریال به این نیروگاه‌ها پرداخت می‌شود.

رییس سندیکای صنعت برق ادامه داد: بر اساس صحبت‌های اخیر قرار بر این شده که برای سرمایه‌گذاران خارجی که خود تامین سرمایه می‌کند یعنی با سرمایه خود نیروگاهی را احداث می‌کند نرخی معادل قیمت تمام شده برق منهای سوخت برای وزارت نیرو که در حال حاضر 720 ریال است در نظر گرفته شود.

کلاهی با بیان‌اینکه تا کنون یک شرکت ترکیه‌ای اعلام آمادگی کرده است،اظهار کرد: شرکت ایتالیا، آلمان، کره و بخشی از همسایه‌های عربی مشتاق به سرمایه‌گذاری هستند، اما تا کنون قراردادی در این زمینه امضاء نشده است.

وی با بیان‌اینکه این مساله درآمدی برای دولت نخواهد داشت،گفت: باتوجه به‌اینکه در حال حاضر برق 320 ریال منحای سوخت فروخته می‌شود این موضوع تنها می‌تواند یک مرهم بر زخم‌های وزارت نیرو باشد.

رییس سندیکای صنعت برق با اشاره به کسری 15 میلیارد تومانی وزارت نیرو از دولت قبل،اظهار کرد:باتوجه به‌اینکه برای پیک سال آینده زمان نداریم و کسری بودجه کشور لذا تنها می‌توان این موضوع را مرهمی برای وزارت نیرو و سدی برای خاموشی بدانیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا