طی دو روز گذشته:

یک سوم خریداران"وهور"خارج شدند/ سهامداران ناامید از شرکت تازه وارد

یک سوم خریداران

با حذف صف خرید دیروز و کاهش امروز قیمت تابان هور، سهامداران از پنجمین شرکت تازه وارد ناامید شدند و طی دو روز، حدود یک سوم از ۶۴ هزار و ۸۱۶ خریدار حقیقی و حقوقی روز اول از این سهم خارج شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، 10 درصد سهام مدیریت انرژی امید تابان هور چهارشنبه گذشته در بازار اول معاملات فرابورس عرضه اولیه شد و طی آن با واگذاری 230 میلیون سهم، هر سهم آن 178 تومان کشف قیمت شد.

در این عرضه که طی آن پنجمین شرکت تازه (بعد از 3 شرکت فرابورسی کاغذپارس، سرمای گذاری مسکن الوند، حمل و نقل پارسیان و شرکت بورسی واسپاری ملت) وارد بازار شد ، 64 هزار و 816 سرمایه گذار حقیقی و حقوقی اقدام به خرید کردند که حدود 58 هزار معامله گر آنلاین با سهمیه حداکثر 2300 سهمی "وهور" بودند.

براساس این گزارش، در حالی اکثر فعالان با هدف کسب سود 10 تا 20 و گاه تا 30 درصدی اقدام به خرید سهام شرکت های جدید می کنند که خرید سهام تابان هور نتواسته مورد رضایت خریداران روز اول باشد. چرا که طی دو روز شنبه و یکشنبه ، 25 هزار و 725 فعال حقیقی و حقوقی اقدام به فروش و خروج از این سهم کرده اند که شامل 25 هزار و 29 حقیقی و 265 حقوقی دیروز و 420 و 11 سهامدار خرد و کلان در روز شنبه هستند.

به این ترتیب در روزهایی که بازار سهام با روند نزولی همه متغیرها مواجه است، بعد از حذف صف خرید بی رمق دیروز و کاهش قیمت حدود دو درصدی امروز، بهای هر سهم "وهور" به 185 تومان رسیده که با احتساب کشف قیمت 178 تومانی ، بازدهی سهام این شرکت وابسته به سرمایه گذاری امید کمتر از 4 درصد بوده و با توجه به کارمزد 1.5 درصدی خرید و فروش، تا به امروز بازدهی حداقل 5 درصدی هم نصیب سهامداران نشده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا