وزیران صنعت ایران و انرژی روسیه در سن پترزبورگ دیدار می کنند

وزیران صنعت ایران و انرژی روسیه در سن پترزبورگ دیدار می کنند

مسکو- ایرنا- الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که در حاشیه نشست بزرگ بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ با محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات ایرانی در این همایش دیدار و در باره همکاری ها در حوزه های مختلف مذاکره خواهد کرد.

خبرگزاری روسیا سگودنیا امروز (یکشنبه) نوشت: در حاشیه بیستمین همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ، نوواک افزون بر مذاکره با وزیر صنعت ایران با همتایان خود از ونزوئلا و هند نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
کارهای فشرده و برنامه های متراکمی برای مذاکره بین رییسان هیات ها و همچنین مقام های بسیاری از شرکت های نفت و گازحاضر در بخش اصلی این همایش سه روزه که پنجشنبه آینده آغاز خواهد شد، تدارک دیده شده است.
براساس برنامه اعلام شده، هیات بلندپایه جمهوری اسلامی به سرپرستی نعمت زاده در این همایش که یکی از برنامه های آن «ایران پسا تحریم» است، شرکت می کند.
پیش بینی می شود در نشست های عمومی، تخصصی و همچنین کارگروه های مختلف همایش سن پترزبورگ، بیش از 10 هزار نفر از جمله مقام های ارشد کشورهای مختلف، مدیران شرکت های بزرگ صنعتی و بازرگانی و سرمایه گذاران از سراسر جهان، حضور یابند.
برگزاری پانل ایران پساتحریم، ملاقات و رایزنی با برخی وزرای حوزه اقتصادی روسیه و دیدارهای مختلف از مهمترین برنامه های هیات ایرانی در همایش سن پترزبورگ است.
گستردگی برگزاری و تنوع محورهای مورد بررسی در این همایش، فرصت انجام رایزنی های گسترده و عقد قرارداد بین شرکت کنندگان، توجه روزافزون کارشناسان اقتصادی، سرمایه گذاران و رسانه ها را به خود جلب کرده است.
سال 2015 که این همایش میزبان بیش از 45 رئیس جمهوری، نخست وزیر و وزیر از 32 کشور جهان و حدود دو هزار خبرنگار بود، شرکت های روسی با آمادگی قبلی و رایزنی های گسترده در بخش بازرگانی موفق شدند 205 قرارداد به ارزش پنج میلیارد و 300 میلیون یورو امضا کنند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا