رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

قانون رفع موانع تولید بسیاری از مشکلات صنعتگران قم را رفع می‌کند

قانون رفع موانع تولید بسیاری از مشکلات صنعتگران قم را رفع می‌کند

قم - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: قانون رفع موانع تولید از ظرفیت زیادی برخوردار است و اجرای آن می‌تواند بسیاری از موانع و مشکلات تولید در استان قم را برطرف کند.

احمد ذاکری در چهارمین جلسه ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید که ظهر سه‌شنبه با حضور اعضای چهار کارگروه اصلی مالیاتی، کارگری، بانکی و زیربنایی در استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: قانون رفع موانع تولید از ظرفیت زیادی برخوردار است و اجرای آن می‌تواند بسیاری از موانع و مشکلات موجود در مسیر تولید در استان قم همچون در بخش آب، برق، ‌ گاز و محیط زیست را برطرف کند.

وی در این زمینه ادامه داد: این قانون دارای ۶۰ ماده و ۳۵ تبصره است و تاکنون ۱۶ آئین نامه اجرایی برای آن ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ابراز داشت: افزایش رقابت برای ترویج استفاده از کالای داخلی و تشویق تولیدکنندگان و صادرکنندگان از جمله اهداف قانون رفع موانع تولید است که اجرای آن می‌تواند بخشی از رکود را برطرف کند.

وی عنوان کرد: در جلسه گذشته این ستاد ۱۷ مصوبه تصویب شد و کمیته‌های فرعی جهت پیگیری مصوبات و ارائه نتیجه جلسات از جمله مواردی بود که مقرر شد صورت گیرد.

ذاکری بیان داشت: تاکنون کارگروه امور مالیاتی ۱۷ جلسه و ۵۸ مصوبه، کارگروه مالی و بانکی هشت جلسه و ۴۰ مصوبه، کارگروه زیربنایی ۶ جلسه و ۴۲ مصوبه و کارگروه کارگری و تأمین اجتماعی سه جلسه و ۱۵ مصوبه داشته است.

بررسی مشکلات بخش گردشگری

عیسی رضایی، ‌مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم نیز در این جلسه، ایجاد کمیته جداگانه‌ای را برای گردشگری خواستار شد تا مشکلات گردشگری در بخش مالیات و مباحث بانکی رفع شود.

محمود سیجانی، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه عنوان کرد: طی سفر رئیس جمهور به قم در سال گذشته مقرر شد ۲۰۰ واحد تولیدی در قم ۴۴۰ میلیارد تومان از منابع داخلی بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند و در این باره اگر مشکلی از سوی بانک‌ها و یا واحد‌ها وجود دارد عنوان شده تا پس از بررسی موانع رفع شود.

در این جلسه مشکلات واحدهای صنعتی همچون شرکت پیشرو پلاستیک مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا جلسه ویژه‌ای برای آن در تهران با حضور معاون وزیر صنعت برگزار شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قم نیز با بیان اینکه شرکت پیشرو پلاستیک با بیمه مشکلی ندارد، ادامه داد: این شرکت ۸۰ میلیون تومان بدهی داد که می‌توان آن را تقسیط کرد و لازم است مشکلات دیگر این شرکت شفاف سازی شود.

برای رفع مشکل شرکت فولیران نیز مقرر شد بانک صنعت، معدن و تجارت استان قم در اعطای سرمایه در گردش به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به این شرکت مساعدت کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد بانک کشاورزی مبلغ ۲۰ میلیارد ریال و بانک تجارت نیز همین میزان‌ از محل اعتبارات داخلی به شرکت آریا نان لاله پرداخت کنند.

مشکل تأمین وثیقه

مدیر عامل شرکت آریا نان لاله نیز در سخنانی از درخواست وثیقه آپارتمان در تهران برای دریافت وام از بانک گله کرد و افزود: ما آپارتمانی در تهران نداریم که وثیقه قرار دهیم همه دارایی ما در کارخانه قرار دارد و لازم است بانک‌ها این گونه وثیقه‌ها درخواست نداشته باشند.

سید حسن رضوی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم نیز در سخنانی در این جلسه ابراز کرد: ما باید درپی روش‌هایی باشیم که سرمایه گذار برای رفع مشکل برق و گازرسانی به شرکت‌ها جذب شود اما متأسفانه به دلیل نداشتن سرمایه لازم این کار صورت نمی‌گیرد.

تامین گازرسانی به شرکت شلنگ‌های مسلح مصوبه دیگری بود مقرر شد شرکت گاز استان قم گاز مورد نیاز شرکت را تأمین و گزارش آن در جلسه بعدی کمیته اعلام شود.

درخواست شرکت پنگوئن پلاست موضوع دیگر جلسه بود که مقرر شد جلسه‌ای ویژه برای آن برگزار شود.

رضایت نداشتن برخی واحد‌ها برای دریافت تسهیلات از بانک معرفی شده به آن از جمله مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

در این جلسه ۳۶ مصوبه پس از کار‌شناسی موارد آن تصویب شد و مصوبات دیگر نیز مقرر شد در جلسات آینده بررسی شده و اشکالات موجود در آن‌ها رفع تا به تصویب برسند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا