حل معارضات محلی برای بهره‌برداری معادن ضروری است

حل معارضات محلی برای بهره‌برداری معادن ضروری است

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: با توجه به اشتغالزایی و قرار گرفتن معادن در نقاط دور دست و صعب‌العبور، حل معارضات محلی برای در بهره‌برداری از معادن ضروری است.

 

نادعلي اسماعيلي در نشست با امام جمعه شهر یاسوج با بیان اينکه معدن يک مزيت براي کشور است، افزود: سازمان نظام مهندسی، سازمانی فنی و علمی است که بر مبنای قانون و از سال ۱۳۸۱ تتشکیل شده است.
وی مهمترین رسالت سازمان نظام مهندسی معدن را توسعه بهره وری از مواد معدنی، جلوگیری از برداشت غیره اصولی معادن، افزایش توانایی علمی و فنی و تعامل میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجموعه های صنفی و مهندسی فعال در حوزه معدن دانست.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خاطرنشان کرد: در دوران تحریم یکی از بخش هایی که وظایف خود را به خوبی انجام داد بخش معدن بود، چرا که صنایع کشور مولد و دسترسی به مواد اولیه معدنی و کارها انجام می‌شد.
اسماعیلی تصریح کرد: زمانی که معادن فعال باشند و خوراک مورد نیاز کارخانجات و صنایع تامین شود وابستگی به خارج کاهش خواهد یافت و به عنوان یک مزیت در درون کشور گامی مهم در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به نقش معدن در ایجاد اشتغالزایی و باتوجه به قرار گرفتن معادن در نقاط دور دست و صعب العبور اضافه کرد: باید همکاری لازم انجام و معارضات محلی به حداقل برسد و زمینه های جذب سرمایه گذار به نقاط محروم و با پتانسیل فراهم شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا