تلاش برای مدیریت هزینه‌ها در اوضاع بحرانی بازارها

تلاش برای مدیریت هزینه‌ها در اوضاع بحرانی بازارها

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: در زمانی که بازارهای خارجی و داخلی بحران را تجربه می‌کنند، فولاد مبارکه باید با مدیریت هزینه‌های خود، در جهت تحقق سودآوری اقدام کند.

 

بهرام سبحانی امروز با اشاره به بهره‌وری به‌ عنوان‌ یکی از محورهای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: افزایش بهره‌وری و آموزش نیروهای انسانی در دستور کار واحد آموزش فولاد مبارکه قرار گرفته است.
مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه افزود: تعداد بالای نیروی کار و هزینه زیاد آن‌ یکی از مشکلات فولادسازان بزرگ در کشور است که موجب کاهش بهره‌وری تولید فولاد در ایران شده است زیرا استاندارد این بهره‌وری در دنیا 1050 تن فولاد به ازای هر نفر است در صورتی‌ که این رقم در فولاد مبارکه 385 تن به ازای هر نفر است که امیدواریم با راه‌اندازی طرح‌های توسعه و افزایش ظرفیت تولید، چالش تورم نیروی انسانی را برطرف کنیم تا به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در ادامه به تشریح چالش‌های موجود فولاد مبارکه در مسیر نیل به بهره‌وری بیشتر پرداخت و اظهار داشت: با اینکه فولاد مبارکه همواره بر بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع تأکید دارد اما همچنان این واحد صنعتی با چالش‌هایی روبه‌رو است که دست‌یابی به اهداف از پیش تعیین‌شده را با سختی همراه می‌سازد.
سبحانی ادامه داد: تأمین حامل‌های انرژی مانند آب، گاز و برق، تأمین سنگ‌آهن و گندله موردنیاز داخلی، تأمین منابع مالی ارزان‌ قیمت موردنیاز جهت اجرای طرح‌های توسعه و محدودیت در زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و دریایی و اسکله‌ها از جمله مواردی است که در کنار هزینه‌های مالی سنگین فولادسازان کشور در حدود 3 هزار میلیارد تومان در سال باعث شده تا پیمودن مسیر توسعه را با سختی همراه سازد.
وی یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه‌های تولید و بهبود بهره‌وری را بومی‌سازی قطعات بخش‌های مختلف عنوان کرد و افزود: در فولاد مبارکه سعی شده در کنار بومی‌سازی قطعات و تجهیزات، استانداردهای لازم حفظ شود تا خطوط تولید با هزینه اضافی مواجه نشوند.
سبحانی برنامه‌های تدوین‌شده در فولاد مبارکه را در دو قالب کوتاه‌مدت و بلندمدت ارزیابی کرد و گفت: راه‌کارهای ارائه‌ شده برای حل مشکلات فولاد مبارکه، کوتاه‌مدت و بلندمدت هستند و سعی شده از ظرفیت‌های جدید تولید در نواحی مختلف استفاده و زیرساخت‌های مهمی همچون حمل‌ونقل، موردتوجه قرار گیرند.
وی اقدامات صورت گرفته در حوزه کاهش هزینه‌ها را متعدد دانست و تصریح کرد: در زمانی که بازارهای خارجی و داخلی بحران را تجربه می‌کنند، فولاد مبارکه باید با مدیریت هزینه‌های خود، در جهت تحقق سودآوری اقدام نمایند و در این رابطه تلاش شد با مدیریت خرید، هزینه‌هایی نظیر خواب سرمایه، هزینه انبارداری، ضایعات و بهره اجناس کنترل شوند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا