دوشنبه رقم می خورد،

نخستین عرضه گاز مایع پالایش گاز فجر جم در رینگ بین‌الملل بورس انرژی

نخستین عرضه گاز مایع پالایش گاز فجر جم در رینگ بین‌الملل بورس انرژی

در جلسه معاملاتی دوشنبه، نخستین عرضه گاز مایع پالایش گاز فجر جم در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی انجام خوهد پذیرفت. عرضه‌کننده این کالا در بورس انرژی شرکت بازرگانی گاز ایران است و صادرات آن تنها از طریق زمینی امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین حجم این عرضه 2000 تن است.


در جلسه معاملاتی دوشنبه، نخستین عرضه گاز مایع پالایش گاز فجر جم در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی انجام خوهد پذیرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، عرضه‌کننده گاز مایع پالایش گاز فجر در بورس انرژی شرکت بازرگانی گاز ایران است و صادرات آن تنها از طریق زمینی امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین حجم این عرضه 2000 تن است.

خاطرنشان می شود، در جریان معاملات نخستین روز هفته (22 خرداد 95)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، حلالهای 402 و 404 پالایش نفت تبریز، متانول پتروشیمی زاگرس و حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی و کالاهای حلال 402 و نفت کوره 280 پالایش نفت تبریز و حلال 402 پالایش نفت اصفهان در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران مورد عرضه قرار گرفتند.

کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ ها و عرضه ‌های مازاد معادل 7 هزار و 958 تن و به ارزش بیش از 82 میلیارد و 768 میلیون ریال بود. از نکات حائز اهمیت معاملات این روز می‌توان به معامله کامل 6 میلیون تن حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه و تبریز در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران اشاره کرد.

طی این جلسه معاملاتی، بازار برق بورس انرژی ایران نیز شاهد معامله یک هزار و 242 قرارداد معادل 29 هزار و 808 مگاوات ساعت به ارزش بیش از 6 میلیارد و 426 میلیون ریال بود.

در این روز همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یک‌ سال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران در تمامی نمادهای فعال، 26 قرارداد به ارزشی قریب به 300 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران به بیش از 89 میلیارد و 493 میلیون ریال بالغ شد.

شایان ذکر است در جلسه معاملاتی امروز (یکشنبه 23 خرداد ماه 94)، در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، کالاهای نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های ایران از مبدا اراک به مقاصد عراق، پاکستان، ارمنستان و افغانستان در رینگ بین الملل بازار فیزیکی عرضه خواهند شد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا