چند واحد پتروشیمی در دوره پسابرجام آغاز به کار می کنند

چند واحد پتروشیمی در دوره پسابرجام آغاز به کار می کنند

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با ترسیم فضای حاصله در صنعت پتروشیمی در دوره پسابرجام اظهار کرد: اکنون شرائط مناسبی را در این صنعت شاهد هستیم و تولید بدون هیچ توقفی در جریان است.

 

مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: دیگر انبارها پر نیست و در اثر اضافه محصول و نبود مشتری تولید ما متوقف نشده است و  مجتمعهای پتروشیمی همه در حال تولید هستند، مگر آن که در حال تعمیر باشند.
وی، با تشریح هدفگذاری تولید امسال در این صنعت از سال ٩٥ به عنوان یکی از سالهای خوب برای پتروشیمی نام برد که طی آن ١٠ واحد پتروشیمی به مرحله تولید خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با اشاره به این که از ماه قبل دو واحد پتروشیمی لرستان و مهاباد به مرحله تولید رسیده اند، گفت: دو تا سه واحد دیگر پتروشیمی از جمله اوره و آمونیاک پتروشیمی شیراز با ظرفیت یک میلیون تن و همچنین  فاز دوم پتروشیمی مروارید در عسلویه آماده افتتاح هستند.
شاهدایی گفت: بزودی پتروشیمی های پردیس به مدار تولید می آید و از سویی تا پایان شهریورماه پتروشیمی کردستان هم  نهایی می شود.
طبق اعلام معاون وزیر در امور پتروشیمی، فرآورده هایی که با افتتاح واحدهای فوق اضافه می شوند، همه محصولاتی هستند که قابلیت صادرات دارند.
وی، خاطرنشان کرد: اولویت ما ابتدا نیاز داخل است و بقیه محصولات هم برای صادرات درنظرگرفته خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا