صادرات نفت ایران در مسیر افزایشی است

صادرات نفت ایران در مسیر افزایشی است

نماینده مجلس دهم با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران گفت: عملکرد وزارت نفت در زمینهٔ احیای سهم خود از بازار نفت مطلوب ارزیابی می شود.

 

رحیم زارع، درباره تحولات بازارهای جهانی نفت بویژه خبرهایی مبنی بر احیای سهم ایران در بازار نفت اظهار کرد: وزارت نفت به‌منظور احیای بازار نفت تحرک مناسبی داشته، ازاین‌رو، صادرات نفت کشور به بیش از روزانه ٢ میلیون بشکه رسیده است.
این نماینده مجلس دهم افزود: پس گرفتن سهم ایران در بازارهای جهانی نفت خام عملکرد مطلوبی بوده، ازاین‌رو، در فضای پسابرجام در حوزه صادرات نفت، ایران موفق بوده است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در دوره نهم، درباره اولویتهای مجلس دهم در بخش انرژی بویژه صنایع نفت و گاز گفت: میدانهای مشترک نفت و گاز از خانه های اقتصاد مقاومتی به شمار می روند؛ از این رو باید اولویت نخست دولت و مجلس بهره برداری از میدانهای مشترک باشد.
زارع تصریح کرد: مجلس آماده است در حوزه زمینه سازی قوانین، زمینه را برای اقدامهای دولت به منظور شتاب در بهره برداری از میدانهای مشترک فراهم کند.
این نماینده مجلس دهم گفت: به عنوان یک عضو اقتصادی مجلس از هرگونه طرح و لوایحی که ناظر بر شتاب در بهره برداری از میدانهای مشترک نفت و گاز باشد استقبال می کنم.
خبرگزاری رویترز به تازگی از سنگاپور، گزارش داده است: تهران صادرات نفت خام خود را در پی لغو تحریمهای غرب علیه ایران در ماه ژانویه، به میزان بسیار بیشتری از حد انتظار تحلیلگران بازار نفت افزایش داده است و بیش از ٢٠ ابرنفتکش اروپایی و آسیایی با انتقال محموله های نفتی ایران به افزایش صادرات این کشور کمک می کنند.
به گفته تحلیلگران بانک «سیتی»، روند افزایشی صادرات نفت خام ایران بیش تر و سریع تر از حد انتظار بوده است.
صادرات نفت ایران در آوریل و مه میان ٢ میلیون و ١٠٠ هزار بشکه تا ٢ میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه بوده که نسبت به سال پیش که ارتباط ایران با بازار اروپایی قطع و تنها به فروش نفت به مشتریان آسیایی محدود شد، یک میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه افزایش یافته است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا