آغاز صادرات سنگ‌آهن از سنگان به ترکمنستان توسط راه‌آهن شرق

آغاز صادرات سنگ‌آهن از سنگان به ترکمنستان توسط راه‌آهن شرق

مدیر کل راه آهن شرق گفت: برای نخستین‌بار صادرات سنگ آهن هماتیت در 11 واگن تن از مجتمع مواد معدنی سنگان به ترکمنستان توسط اداره کل راه‌آهن شرق به مرکزیت طبس انجام شد.

 

محمد ابراهیم اقبالی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: حمل سنگ آهن هماتیت در 11 واگن لبه بلندCIS  به تناژ 726 تن از مجمتع مواد معدنی سنگان به ترکمنستان توسط اداره کل راه آهن شرق به مرکزیت طبس انجام شد.
وی تصریح کرد: برنامه ماهانه حمل این بار 100 هزار تن می‌باشد که آغاز صادرات سنگ آهن از این منطقه به کشور ترکمنستان است.
مدیر کل راه آهن شرق با اشاره به صادرات بار به کشورهای همسایه توسط این اداره، افزود: این اقدام سبب ارزآوری، آبادانی کشور و به ویژه منطقه شده و همچنین سیب ایجاد اشتغال می‌شود.
اقبالی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، تلاش برای صادرات بیشتر به ویژه توسط راه آهن با توجه به مزیت‌های آن نسبت به سایر شیوه‌های حمل و نقلی را حرکت در راستای اهداف نظام و منویات رهبری بیان کرد.
وی اضافه کرد: با وجود رکود بازار حمل مواد معدنی با پیگیری‌های انجام شده و تعدیل‌های لازم در تعرفه‌های ریلی و برگزاری جلسات مختلف بازاریابی ریلی با صاحب آن کالا و صاحب آن معادن و صنایع، این اداره کل توانسته است در این شرایط در خصوص صادرات و حمل بار اقدامات خوبی داشته باشد.
مدیر کل راه آهن شرق حمل بارهای حجیم، حمل سبز، ایمنی بالا و کاهش ترافیک جاده‌ای را از مزایای حمل و نقل ریلی برشمرد.
اقبالی افزود: تن کیلومتر ناخالص بار حمل شده توسط این اداره کل در سال گذشته با تناژ 6میلیارد و 764 میلیون و 989 هزار و 390 تن کیلومتر نسبت به سال 1393 با تناژ 6 میلیارد و 272 میلیون و 696 هزار و 380 تن کیلومتر هشت درصد رشد داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در سال 1394 تن کیلومتر خالص بار حمل شده نیز سه میلیارد و 732 میلیون و 352 هزار و 400 تن کیلومتر بوده است که نسبت به سال1393 با سه میلیارد و 490 میلیون و 313 هزار و 65 تن کیلومتر هفت درصد رشد داشته است.
مدیر کل راه آهن شرق افزود: اداره کل راه آهن شرق با حدود یک هزار کیلومتر، بزرگترین منطقه ریلی کشور است که با قدمت کم توانسته است در بین مناطق 19 گانه ریلی کشور رتبه سوم بارگیری را از آن خود کند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا