انتقاد از بداخلاقی‌ها در اطلاع‌رسانی‌ها درباره ارج /کارخانه در حال تعمیرات است

انتقاد از بداخلاقی‌ها در اطلاع‌رسانی‌ها درباره ارج /کارخانه در حال تعمیرات است

تهران- ایرنا- مدیرعامل کارخانه تولیدکننده لوازم خانگی ارج، با بداخلاقی خواندن برخی اطلاع‌رسانی‌ها درباره وضعیت این واحد تولیدی، تصریح کرد: از کمتر از یک ماه پیش، این واحد تولیدی در مدار تعمیرات و بازسازی دوره‌ای قرار گفته است.

محمدرضا حسینی عصر امروز(شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: همه واحدهای تولیدی یک بازه زمانی برای تعمیرات و بازسازی و تجهیز دستگاه‌های جدید را اختصاص می‌دهند؛ کمتر از یک ماهه است که این تعمیرات در ارج آغاز شده و منتظر اعلام مهندسی برای فعالیت دوباره است.
وی با بیان اینکه، طبق روال مرسوم، این تعمیرات ممکن است تا سه ماه نیز زمان ببرد، ادامه داد: با توجه به شرایط کارخانه، اقداماتی همچون ایزوگام ساختمان، روشنایی و ... در حال نوسازی است.
مدیرعامل کارخانه ارج با بیان اینکه در یکسال اخیر نزدیک به 240 نفر از کارکنان این واحد تولیدی مشمول بازنشستگی سخت و زیان‌آور شده‌اند، افزود: برخی نیز با توجه به اتمام قرارداد، در جای دیگری مشغول به کار شده‌اند.
وی در ادامه به میزان تولیدات این کارخانه نیز اشاره کرد و گفت: در پایان سال 1393 نزدیک به 22 هزار کالا تولید شد که این میزان در سال گذشته به 13 هزار 700 کالا کاهش یافت.
وی، دلیل این روند نزولی را تقاضای بازار اعلام کرد و گفت: اگر نتوانیم تولیدات خود را بفروشم، در آن صورت تولید بیشتر، صرفه اقتصادی نخواهد داشت. در واقع تولیدات با تجهیزات قدیمی و تغییر سلیقه های مردم در بازار، منجر شده که محصولاتی همچون یخچال ما، قابل رقابت با تولیدات سایر رقبای خارجی نباشد.
حسینی با بیان اینکه تولیدات این کارخانه برای بخش خدمات پس از فروش نیز ادامه دارد، گفت: براساس دستور دولت، همچنان به کار خود ادامه داده‌ایم؛ اکنون نیز 452 نمایندگی و سرویسکار آموزش دیده در ارج، در سراسر کشور، خدمات پس از فروش ارج را همچنان ادامه می‌دهند.
وی گفت: با توجه به تعهدات خود، قطعات برای خدمات پس از فروش تولید می‌کنیم؛ اکنون نیز سفارش تولید کولرهای مدل 13 هزار داریم.
مدیرعامل کارخانه ارج با بیان اینکه حدود 200 پرسنل در این واحد تولیدی فعال اند، افزود: وقتی تعمیرات و بازسازی به پایان رسید و تولید شروع شد، دوباره نیروهای جدیدی براساس ظرفیت تولیدی برنامه‌ریزی شده، جذب می‌کنیم. مثلا ظرفیت تولید در سال گذشته 13 هزار کالا بود و براساس آن نیرو جذب شد. اکنون نیز برنامه‌ریزی‌ها برای خرید مواد اولیه و جذب نیرو در حال انجام است.
حسنی یادآورشد: اغلب محصولات ما به طور فصلی تولید می‌شود؛ هرچند برخی از محصولات ما به روز نیست اما برخی تولیدات نیز همچنان به بازار عرضه و مشتری خاص خود را دارند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا