خط و نشان فولادسازان خصوصی؛

تولید شمش فولاد ۷۸درصد رشد کرد

تولید شمش فولاد ۷۸درصد رشد کرد

آمارهای جدید انجمن تولیدکنندگان فولاد حاکی از افزایش ۶۲ هزار و ۴۰۰ تنی تولید فولاد در فروردین ماه سال جاری دارد که نشان می‌دهد فولادسازان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زمینه تولید فولاد رکورد زدند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بررسی‌ها از آمارهای جدید انجمن تولیدکنندگان فولاد نشان می‌دهد در فرودین ماه سال جاری ۱۷ هزار و ۴۰۰ تن تیرآهن تولید شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۳ هزار و ۹۰۰ تن بود که نشان از کاهش ۴۹ درصدی این محصول فولادی دارد.

همچنین میزان میلگرد در فروردین ماه امسال با افزایش ۳۸ درصدی ۳۴۴ هزار و ۷۰۰ تن ثبت شده و این در حالی است که سال گذشته تولیدکنندگان بخش خصوصی ۲۴۹ هزار و ۶۰۰ تن میلگرد به تولید رسانده بودند.

تولیدکنندگان فولاد بخش خصوصی در همین ماه ۱۰۵ هزار و ۶۰۰ تن ورق به تولید رساندند که این رقم در سال گذشته ۱۰۳ هزار تن بوده و حاکی از افزایش ۲.۵ درصدی است.

میزان سایر محصولات فولادسازان بخش خصوصی در فروردین‌ماه امسال نیز ۲۴ هزار و ۲۰۰ تن ثبت شده، در صورتی که سال گذشته ۴۳ هزار تن بوده و این نشان از افت ۴۴ درصدی تولید محصولات نبشی، سپری، ناودانی، تسمه و ...دارد.

بر اساس این گزارش، تولید شمش فولادی از سوی بخش خصوصی امسال ۳۰۰ هزار و ۷۰۰ تن بوده در شرایطی که سال قبل مجموعه تولید شمش توسط بخش خصوصی ۱۶۸ هزار ۴۰۰ تن بوده است. این رقم حاکی از رشد ۷۸ درصدی دارد. همچنین مجموع تولید محصولات فولادی امسال به ۴۹۱ هزار و ۹۰۰ تن رسیده در شرایطی که سال گذشته این رقم ۴۲۹ هزار و ۵۰۰ تن ثبت شده است که نشان از افزایش ۱۴ درصدی تولید دارد.

به گزارش اقتصادنیوز، ایران چهاردهمین فولادساز جهان محسوب می‌شود که برای ۱۰ سال آینده، افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد خام را هدفگذاری کرده است.

 

منبع: اقتصاد نیوز

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا