در واکنش به انتشار خبر نادرست تعطیلی کارخانه ارج؛

فعال کارگری: سیاست زدگی اقتصاد کشور را تحت تاثیر نامطلوب قرار می دهد

فعال کارگری: سیاست زدگی اقتصاد کشور را تحت تاثیر نامطلوب قرار می دهد

تهران- ایران- یک فعال حوزه کار در واکنش به شایعه تعطیلی کارخانه ارج که روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: متاسفانه رویه های سیاسی نادرست اقتصاد کشور را نشانه گرفته است.

حمید حاج اسماعیلی روز شنبه درباره انتشار خبری نادرست و بدون منبع از تعطیلی کارخانه ارج در فضای مجازی، افزود: یکی از مشکلات بازار کار، جو سیاسی ایجاد شده است که حتی مسائل فنی و مهندسی را تحت تاثیر قرار داده است.
وی گفت: کارخانه ارج با 80 سال سابقه فعالیت منافع ملی مردم ایران محسوب می شود. بنابراین انتشار چنین شایعاتی می تواند فضای جامعه را به سمت ناامیدی ببرد.
حاج اسماعیلی سیاست زدگی بر علیه منافع ملی را به نفع مردم کشورمان ندانست.
وی در خصوص تولید کارخانه های داخلی گفت: با توجه به اینکه هم اکنون در شرایط رکود اقتصادی هستیم بهترین کار این است دولت از صادرات کالاهایی که بازار داخلی ندارد، حمایت کند.
وی گفت: متاسفانه در چند سال گذشته نه در خصوص فرهنگ کار و نه در خصوص احساسات ملی کاری نکرده ایم و به همین سبب مردم اشتیاق بیشتری برای مصرف کالاهای خارجی دارند.
این فعال حوزه کار بیان داشت: هم اکنون 150 کارگاه در کشور فعالیت می کنند که یکی از اقلام کالاهای تولیدی آنها اجارق گاز است. مردم به دلیل نبود فرهنگ استفاده از کالای داخلی ، گرایش شان به استفاده از کالای خارجی بیشتر است.
وی با بیان این که متاسفانه مشکلات تولید داخلی کم نیست ، گفت، برخی از سیاسیون هم به این مشکلات دامن می زنند.
وی یکی از وظایف رسانه ها و به ویژه رسانه ملی را ارتقای فرهنگ استفاده از کالای ساخت داخل عنوان کرد و گفت: در صورتی که فرهنگ استفاده از کالای ساخت داخلی گسترش یابد، کارخانه های داخلی رونق می گیرند.
وی مشکلات بنگاه های داخلی را متعدد عنوان کرد و در پایان ضمن مذموم شمردن ایجاد جو ناامیدی در فضای کسب و کار گفت: دولت برای حمایت از صنایع داخلی باید زمینه های صادرات را افزایش دهد تا بنگاه ها رشد کنند.
بدنبال خبری بدون منبع و نادرست از تعطیلی کارخانه ارج در تهران که روز جمعه در فضای مجازی منتشر شده بود، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تکذیب تعطیلی کارخانه ارج، انتشار گسترده این خبر کذب را فضاسازی رسانه ای علیه دولت دانست و گفت: هفت شرکت داخلی و خارجی متقاضی خرید این کارخانه هستند که بعد از بررسی نهایی، واگذاری انجام می شود.
«فرهاد حنیفی» افزود: این واحد تولیدی در دو سال اخیر نزدیک به 15 هزار کولر و بخاری تولید کرده و انبارهای این شرکت یک هزار دستگاه کولر و بخاری آماده فروش دارد.
وی به تزریق نقدینگی 200 میلیارد ریالی در دو سال اخیر به این کارخانه اشاره کرد و گفت: این سرمایه در گردش از طریق گروه توسعه ملی با هدف جلوگیری از توقف تولید و پرداخت حقوق بازنشسته ها صورت گرفته است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا