محمدی در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

افتتاح کنسانتره‌سازی احیاء سپاهان با حضور نعمت زاده+جزئیات

افتتاح کنسانتره‌سازی احیاء سپاهان با حضور نعمت زاده+جزئیات

گروه معادن >سنگ آهن - مدیر فنی شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان از افتتاح رسمی کارخانه کنسانتره‌سازی این شرکت با ظرفیت تولید 900 هزار تن در سال فردا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی خبر داد.

ایوان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه پروژه کنسانتره‎‌سازی شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شامل سه فاز می‌شود، افزود: فاز نخست این پروژه حدود سه ماه پیش به تولید رسید و تاکنون مرحله تست گرم خود را پشت سر گذاشته و فردا نیز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی این کارخانه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه فاز 2 و 3 این کارخانه نیز هر یک با ظرفیت 500 هزار تن در دست اجرا هستند، عنوان کرد: فاز نخست توسط شرکت عملیاتی شد اما در فازهای 2 و 3 بخش‌های E و P پروژه توسط دو شرکت چینی انجام می‌شود و بخش C پروژه نیز توسط شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان اجرایی خواهد شد.

مدیر فنی شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان با اشاره به اینکه فاز یک کنسانتره‏‌سازی شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان دارای بهترین کیفیت محصول تولیدی بوده و در آن از روش پرعیارسازی و فراوری تر استفاده شده است، توضیح داد: با توجه به اینکه مساحت معدن ما حدود 70 کیلومترمربع است بخشی از این مساحت را به فاز نخست اختصاص دادیم و مابقی نیز به فازهای 2 و 3 اختصاص می‌یابد.

محمدی افزود: در فاز یک کارخانه از ژئومتالورژی استفاده کردیم به همین دلیل در این فاز دیگر مراحل خردایش، آسیاب و فلوتاسیون را نداریم و بدون این مراحل عیار سنگ آهن با هزینه بسیار کم نسبت به دیگر واحدهای کنسانتره‏‌سازی به 66 تا 67 درصد می‌رسد. از سوی دیگر میزان مصرف برق در این نوع کنسانتره‌سازی نیز بسیار کم و در حدود 3 مگاوات است در حالی که در کارخانه‌های با ظرفیت مشابه که روش خردایش هم دارند، میزان مصرف برق به 10 مگاوات نیز می‌رسد. ضمن اینکه آب مصرفی ما نیز یک سوم آب مصرفی کارخانه‌های کنسانتره‎سازی مشابه است.

او دو عامل عیار مناسب سنگ آهن منطقه سنگان و همچنین کار خوب ژئومتالورژی و انتخاب بهترین نقطه از معدن برای فاز یک کنسانتره‌سازی را دو عامل اصلی در کاهش هزینه تولید کنسانتره در فاز نخست برشمرد و افزود:  محصول ما مناسب برای شارژ در کوره‌های بلند مانند ذوب آهن اصفهان است. ضمن اینکه محصول ما بازارهای صادراتی مناسبی هم دارد.

مدیر فنی شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان درخصوص شرایط محیط زیستی این پروژه نیز گفت: کار مهم در این کارخانه آبگیری از باطله است. براین اساس باطله را طی دو آبگیری می‌کنیم که انجام این کار در منطقه کم آب سنگان بسیار حیاتی است و باعث می‌شود میزان آب مصرفی ما نیز کاهش یابد.

به گفته وی مرحله تست گرم فاز یک کنسانتره‌سازی شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان طی سه ماه اخیر انجام شده و حدود 20 تا 30 هزار تن محصول نیز در همین مدت تولید شده است.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا