سنگ‌ آهن ایران در محدوده ۴۳ دلار ایستاد

سنگ‌ آهن ایران در محدوده ۴۳ دلار ایستاد

گروه معادن >سنگ آهن - پس از هفته‌ها شیب تند کاهش قیمت‌، متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌ آهن ایران را باز در محدوده 43 دلار اعلام کرد.

به گزارش ماین نیوز، متال بولتن قیمت سنگ‌آهن مگنتیتی ریزدانه با عیار 60 درصد ایران را برای تحویل در بندر کینگ دائو چین در این هفته 43 دلار و 67 سنت در هر تن اعلام کرد که افزایش 15 سنتی را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد. سنگ‌آهن ایران هفته گذشته نیز 43 دلار و 61 سنت بود و حال دوباره متال بولتن شاخص را در همین محدوده اعلام کرده که نشان از مقاومت قیمت سنگ‌آهن در این محدوده دارد.

قیمت سنگ‌آهن ایران چند هفته‌ای است که پیرو روند نزولی قیمت سنگ‌آهن در بازار جهانی افت پیدا کرده است. این در حالی است که دو ماه گذشته شاخص قیمت سنگ‌آهن به مرز 60 دلار نزدیک شده بود و سنگ‌آهنی‌ها به عبور قیمت این ماده معدنی از مرز 60 دلار امیدوار بودند.

با این حال به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت سنگ‌آهن ادامه داشته باشد، زیرا در مقطع کنونی سیاستگذاری چین مبنی بر کاهش واردات مواد معدنی است اگرچه صادرات سنگ‌‌آهن ایران به چین صفر شده اما همین موضوع بازار کشورهای دیگر را تحت تاثیر داده و ممکن است برای مازاد تولید سنگ‌آهن کشورهای معدن‌خیز مشتری وجود نداشته باشد و همین بازار سنگ‌آهن ایران هم تحت‌الشعاع قرار دهد.

براساس گزارش‌های رسیده آمار گمرک چین در روز چهارشنبه نشان داده، صادرات فولاد چین در ماه می با رشدی 3.7 درصدی به 9.42 میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان واردات سنگ‌آهن چین در ماه می با 3.4 درصد رشد به 86.75 میلیون تن رسیده که بیشترین مقدار از ماه دسامبر بوده است.

با این حال معدنکاران پیش‌بینی می‌کنند این نوسانات قیمتی در حوزه مواد معدنی مقطعی باشد و دوباره بازار سنگ‌آهن رونق خواهد گرفت.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا