در حاشیه هفتمین اجلاس ماکائو مطرح شد:

علاقه مندی 2شرکت معتبر چینی برای سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای ایمیدرو

علاقه مندی 2شرکت معتبر چینی برای سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای ایمیدرو

تهران- ایرنا- معاون برنامه ریزی و توانمند سازی ایمیدرو، از علاقه مندی دو شرکت معتبر چینی برای سرمایه گذاری در طرح های توسعه‌ بخش معدن و صنایع معدنی در حاشیه هفتمین اجلاس سرمایه گذاری در زیرساخت و ساختمان (IIICF)* خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، امیر خرمی شاد افزود: تیمی از هیات ایمیدرو به دعوت رسمی وزیر اقتصاد و مالی ماکائو در هفتمین اجلاس سرمایه گذاری در زیرساخت و ساختمان (IIICF) شرکت کرد.
وی ادامه داد: در حاشیه این اجلاس در نشست های برگزار شده با شرکت های ان.اف.سی (NFC) و پاور چاینا (power china)، فرصت های سرمایه گذاری در اجرای طرح های زیرساختی و نیروگاهی و طرح های توسعه ای در بخش های مختلف صنایع معدنی ایران برای مسئولان این شرکت ها تشریح شد.
وی افزود: در جلسه مشترک با شرکت ان.اف.سی، «کین ژونمن» (Junman Qin) قائم مقام این شرکت، از توسعه همکاری ها استقبال و آمادگی این شرکت را برای حضور در دومین اجلاس معدنی ایران در ماه جولای (تیرماه 2016) اعلام کرد.
معاون برنامه ریزی و توانمند سازی ایمیدرو به جزئیات جلسه با شرکت پاور چاینا اشاره کرد و گفت: هیات اعزامی از ایمیدرو درباره زمینه های فعالیت سازمان، طرح های در دست اقدام بویژه در حوزه نیروگاه و زیرساخت توضیحاتی ارائه داد و علاقمندی سازمان توسعه و نوسازی معادن را برای جذب سرمایه گذار خارجی در اجرای طرح های زیرساختی و نیروگاهی اعلام کرد.
در ادامه جلسه، «ژو جیای» (Zhou Jiayi) رئیس اجرایی گروه پاورچاینا با یادآوری سابقه همکاری در پروژه های ایران، اعلام کرد که اجرای سد طالقان با همکاری و مشارکت مالی این گروه در سال های گذشته انجام شده و با توجه به وجود علاقه مندی دو طرف برای سرمایه گذاری مشترک، این شرکت یک شریک تجاری مطمئن برای ایمیدرو محسوب می شود.
خرمی شاد نیز به تاثیرگذاری نرخ رشد و توسعه چین بر بخش معادن و صنایع معدنی کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه اشاره کرد و افزود: در اجلاس یادشده به عنوان یکی از مهمترین وقایع در بخش سرمایه گذاری و زیرساخت، شرکت های پیمانکاری چین حضور چشمگیری داشتند و در نتیجه حضور فعال ایمیدرو در چنین اجلاسی نتایج مفیدی خواهد داشت.
وی ادامه داد: چین و استرالیا با موافقتنامه تجارت آزاد بین دو کشور به روش PPP (برابری قدرت خرید)، در این اجلاس همکاری می کردند که می تواند به عنوان مدل مناسبی برای توسعه زیرساخت ها در کشورمان در بخش معدن و صنایع معدنی بررسی شود.
شرکت ان.اف.سی در سال 1983 تاسیس شده و تاکنون بیش از 44 پرژه در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران، قزاقستان، ویتنام، روسیه، لائوس، کره شمالی، زامبیا، مغولستان، اندونزی و ... در بخش های آلومینا، آلومینیوم، مس و سرب و روی طرح اجرا کرده است.
همچنین، گروه پاور چاینا از بزرگ ترین گروه های چند ملیتی فعال در چین بوده و خدمات مختلفی در زمینه برنامه ریزی، بررسی، مهندسی، طراحی، تامین مالی، ساخت و نصب و راه اندازی در بخش ساخت نیروگاه های آبی، سیکل ترکیبی، ژئوترمال و نیز حمل و نقل، پل سازی، سد سازی، راه آهن، مترو، فرودگاه، بندر، خطوط انتقال برق، سیستم های آبیاری و ... ارائه می کند و یکی از شرکای معتبر شرکت ان.اف.سی(NFC) به شمار می رود.
براساس این گزارش، درآمد این شرکت در سال 2015 افزون بر 43 میلیارد و 600 میلیون دلار و ارزش کل دارایی های آن نزدیک به 77 میلیارد دلار است. این شرکت نزدیک به 210 هزار نفر نیروی کار در دنیا دارد و در سال 2015 در رتبه بندی موسسه Fortune Global در رده 253 قرار داشته است.
هفتمین اجلاس سرمایه گذاری در زیرساخت و ساختمان (IIICF) به همت اتحادیه پیمانکاران چین (CHINCA) و وزارت بازرگانی چین در ماکائو و با شعار «نوآوری در همکاری های حوزه سرمایه گذاری و تامین مالی و تسریع در توسعه زیرساخت ها» در روزهای دوم و سوم ژوئن 2016 (13 و 14 خردادماه ) برگزار شد که در آن، جمع زیادی از مقام های دولتی و شرکت های پیمانکاری در بخش ساختمان و زیرساخت دنیا در ماکائو گردهم آمدند تا مسائل و مشکلات فراروی سرمایه گذاری و تامین مالی طرح های ساختمانی و زیرساخت را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند.
* International Infrastructure Investment and Construction Forum
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا