زیمنس یک طرح نیروگاهی ایران را تامین مالی می کند

زیمنس یک طرح نیروگاهی ایران را تامین مالی می کند

شرکت زیمنس تامین مالی فاز نخست نیروگاه جلال شهرستان دماوند را بر عهده می گیرد.

 

نایب رئیس هیئت مدیره موسسه اندوخته شاهد، گفت: در سفر هیئت اقتصادی ایران به چهار کشور لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی، مذاکراتی برای تامین مالی (فاینانس) نیروگاه جلال با شرکت زیمنس  انجام شد.
سید محمدرضا آیت‌اللهی با بیان این که همکاری با زیمنس در این زمینه بزودی به مرحله امضای قرارداد خواهد رسید، گفت: سرمایه مورد نیاز برای فاز نخست این (نیروگاه جلال) ٣٣٠ تا ٣٥٠ میلیون یوروست.
وی اظهار کرد: هم اکنون جانمایی این نیروگاه انجام و زمین و آب مورد نیاز آن نیز تامین شده است.
آیت اللهی در ارتباط با دستاوردهای سفر هیئت اقتصادی ایران به اروپا گفت:در سفر به چهار کشور لهستان، فنلاند،سوئد و لتونی، تفاهمهایی برای تامین خمیر کاغذ مورد نیاز در صنایع کاغذ سازی و تامین قراضه برای صنایع فولاد انجام شد.
وی افزود: به منظور جذب سرمایه گذاری،شرکتهای تابع موسسه اندوخته شاهد به طرفهای خارجی معرفی و در مواردی نیز از سوی طرفهای مذاکره کننده، برای همکاری با این شرکت اظهار علاقمندی شد.
 آیت اللهی تصریح کرد: همچنین در این سفر در بخش حمل و نقل کالاهای صادراتی و شناسایی بازارهای صادراتی برای شرکتهای تابع موسسه اندوخته شاهد،مذاکراتی انجام  و ادامه گفتگوها به مبادله اطلاعات و بررسی امکانات پیشنهاد دهندگان موکول شد.
مؤسسه اندوخته شاهد بعنوان سهامدار عمده شرکت شاهد شناخته می شود.
این شرکت در سال ١٣٦٣ با هدف جمع آوری بخشی از پس‌اندازها و داراییهای فرزندان شهدا باهدف سرمایه‌گذاری و حفظ اصل دارایی و ایجاد ارزش افزوده برای آنها تشکیل شده است.
این شرکت اکنون در پنج محور هلدینگ بازرگانی، هلدینگ ساختمان و املاک، هلدینگ سرمایه‌گذاری، هلدینگ فرآوری و توسعه ابنیه و هلدینگ سوخت و انرژی فعالیت می کند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا