کاهش بیشتر قیمت های ورق گالوانیزه ترکیه بدلیل کاهش تقاضا

کاهش بیشتر قیمت های ورق گالوانیزه ترکیه بدلیل کاهش تقاضا

به Platts گزارش شده پیشنهادهای کمتر از این سطوح مطرح شده هم در بازار وجود دارد.

 

به گفته منابع صنعتی به Platts در روز سه شنبه، برخی از تولیدکنندگان ورق گالوانیزه ترکیه بعلت افت میزان تقاضا مجدداً در هفته جاری پیشنهادهای خود به بازار داخلی را کمی کاهش دادند. این در حالیست که پیشنهادهای صادراتی آنها هم کاهش یافته است.  
یکی از تولیدکنندگان مطرح ترک پیشنهادها برای ورق نیم میلیمتری را در بازار داخلی به کمتر از 620 تا 630 دلار تحویل درب کارخانه رسانده که قبلاً 620 تا 660 دلار بود. پیشنهادها برای ورق گالوانیزه رنگی در بازار داخلی ترکیه نیز به 710 تا 750 دلار سقوط کرده است که البته بستگی به طول مدت پرداخت و حجم محموله هم دارد. در حقیقت هر دو نوع ورق گالوانیزه و گالوانیزه رنگی با 20 دلار کاهش قیمت مواجه شده اند.
به Platts گزارش شده پیشنهادهای کمتر از این سطوح مطرح شده هم در بازار وجود دارد. یکی دیگر از تولیدکنندگان معتبر ترکیه پیشنهادهایش برای ورق گالوانیزه نیم میلیمتری را به 590 دلار کاهش داده است البته هنوز دیگر تولیدکنندگان خیلی تمایلی به کاهش قیمت نشان نداده اند اما رنج قیمت در بازار همکنون 590 تا 650 دلار است درضمن میزان تقاضا هم همچنان پائین است.
میزان تقاضا در بازارهای صادراتی هم کاهش یافته و این موضوع کارخانه ها را به کاهش قیمت ورق گالوانیزه صادراتی هم مجبور ساخته است. مدیر صادرات یک تولیدکننده ورق گالوانیزه در ترکیه گفت: تقاضا در عمده بازارهای صادراتی ما بشدت کاهش یافته دلیل اصلی آن هم آغاز ماه رمضان در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است، ماه رمضان در کل با رکود همراه است اما مشکلات سیستم های بانکی در برخی کشورهای شمال آفریقا مانند لیبی هم از دیگر فاکتورهای این رکود محسوب می شود. پیشنهادهای صادراتی تولیدکنندگان ترک در حال حاضر 10 تا 20 دلار ارزان تر از بازار داخلی است.
فعالان بازار بدلیل ماه رمضان و ادامه ابهامات موجود در بازار عقیده دارند این روند منفی در طول ماه ژوئن تداوم خواهد داشت. مواردی چون قیمت های ورق صادراتی چین، میزان تقاضا و قیمت های مواد اولیه هم در هفته های آینده بر استراتژی قیمت گذاری ترک ها تأثیر خواهد داشت.   

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا