دکتر ابراهیم عنایت:

سند های مالی حرف آخر را می زنند

سند های مالی حرف آخر را می زنند

وقتی به تحلیل بنیادی اعتقاد داشته باشید، با پارامتر های اقتصاد کلان، سندها و صورت های مالی شرکت ها را تجزیه و تحلیل می کنید و به آنها اعتبار می دهید، بنابراین انتظاراتی که پایه و اساس فاندامنتال یا بنیادی ندارد در این مدل جایی ندارد.

 

چشم انداز سال 95 بورس کاملاً به وضعیت اقتصادی مملکت بستگی دارد اگر رونق ایجاد شود مسلما روی بورس اثر مثبت می گذارد.

ابراهیم عنایت، کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان مطلب فوق به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: نکته ای که همه باید به آن توجه کنند این است که بورس به تنهایی یک فعال اقتصادی نیست. بلکه آیینه اقتصاد کشور است.

وی در ادامه افزود: اگر وضعیت کلی اقتصاد خوب باشد و رونق ایجاد شود شرکت هایی که در بورس حضور دارند، از این مساله منتفع می شوند و تولید و فروش و بالتبع درآمدشان افزایش پیدا می کند و خواه ناخواه روی قیمت سهام و نهایتاً شاخص بازار اثر می گذارد.

عنایت ابراز امیدواری کرد که گشایش هایی که بعد از برجام ایجاد شده، روی شرکت ها بصورت واقعی اثر بگذارد و بازار از حالت احساسی و هیجانی دور شود.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه تصریح کرد: وقتی به تحلیل بنیادی اعتقاد داشته باشید، با پارامتر های اقتصاد کلان، سند ها و صورت های مالی شرکت ها را تجزیه و تحلیل می کنید و به آنها اعتبار می دهید، بنابراین انتظاراتی که پایه و اساس فاندامنتال یا بنیادی ندارد در این مدل جایی ندارد.

وی در پایان اظهار داشت: باید اقتصاد کلان کشور رشد کند و صنایع منتفع شوند تا در صنایع مختلف شرکت هایی که آمادگی دارند بتوانند از این شرایط بهره برداری کنند تا یک رونق اقتصادی و نهایتا بورسی ایجاد شود.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا