در گفت وگو با ایرنا اعلام شد

آمادگی فنلاند و سوئد برای تامین کاغذ مورد نیاز صنعت کارتن سازی کشور

آمادگی فنلاند و سوئد برای تامین کاغذ مورد نیاز صنعت کارتن سازی کشور

تهران- ایرنا- بازرس انجمن مدیران صنایع کارتن و ورق ایران از اعلام آمادگی فنلاند و سوئد برای تامین لایه های کاغذی مورد نیاز در بخش کارتن سازی خبر داد.

به طور معمول سه یا پنج لایه کاغذ برای تولید کارتن ها به کار می رود که بخشی از این لایه ها بویژه برای کارتن های صادراتی، از دیگر کشورها تامین می شود.
«محمدرضا خیرخواه کرمانی» که در سفر هیات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی حضور داشت، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: فنلاند و سوئد به دلیل داشتن جنگل های فراوان، جزو مهمترین کشورهای تولیدکننده کاغذ مرغوب ویرجین (بکر) به شمار می روند.
این نوع کاغذ از چوب درختان جنگلی به دست می آید و در تولید کارتن محصولات صادراتی استفاده می شود.
خیرخواه کرمانی اضافه کرد: سالیانه حدود 600 هزار تن کارتن در کشور تولید می شود که 75 درصد مواد اولیه آن داخلی و بقیه وارداتی است.
این تولیدکننده کارتن برای محصول صادراتی خرما ابراز امیدواری کرد ایران با گشایش بازارهای صادراتی و رونق اقتصادی به ظرفیت تولید دو میلیون تن کارتن در سال دست یابد.
عضو انجمن واردکنندگان کاغذ، مقوا و صنایع سلولزی ایران افزود: در این صورت، نیاز به کاغذ وارداتی افزایش می یابد که ما در این ارتباط، با چند شرکت فنلاندی و سوئدی مذاکره کردیم و آنها آمادگی و علاقه مندی کامل خود را برای همکاری با کارخانه های ایرانی اعلام کردند.
وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته همراه با 60 فعال اقتصادی به لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی سفر کرد.
هیات اقتصادی ایران در این سفر افزون بر حضور در همایش های تجاری، با شماری از شرکت های خارجی برای آغاز یا توسعه همکاری رایزنی کردند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا