منصور در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

وجود مشکل در اجرای توافق‌نامه معدن و منابع طبیعی در برخی استان‌ها

وجود مشکل در اجرای توافق‌نامه معدن و منابع طبیعی در برخی استان‌ها

گروه معادن - معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درباره آخرین وضعیت اجرای توافق نامه میان منابع طبیعی و بخش معدن برای حل مشکلات میان این دو بخش که به استان‌ها ابلاغ شده است،‌ اظهار کرد: این توافق نامه دوره زمانی ندارد و به صورت مستمر اجرا می‌شود. به اعتقاد من این موضوع اتفاق بسیار خوبی است اما متاسفانه در برخی استان‌ها به درستی اجرا نمی‌شود در نتیجه مشکلات آنها افزایش می‌یابد. این در حالی است که میزان مشکلات در استان‌هایی که طبق توافق نامه عمل می‌کنند، بسیار کمتر است.

مسعود منصور در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز افزود: در سفر به استان‌های مختلف وقتی مسائل و مشکلات مطرح می‌شود، آنها را به توافق‌ نامه ارجاع داده و با استفاده از آن مسائل را حل می‌کنیم.

او در پاسخ به این سوال خبرنگار ماین نیوز که دلیل اجرایی نشدن توافق نامه در برخی استان‌ها چیست و آیا ابهامی در این دستورالعمل وجود دارد؟ اظهار کرد: بطورکلی در هر دستورالعمل یا قانونی ابهام و سوال وجود دارد. از سوی دیگر قوانین و دستورالعمل‌ها نکات تکمیلی دارند که باید در طول زمان تدوین شده و به اصل موضوع اضافه شوند. بدون شک اگر کسی سوالی درباره این توافق نامه داشته باشد، بدون جواب نخواهد ماند.

وی ادامه داد: درصدی از مجریان این توافق نامه مشکلاتی دارند اما باید به این نکته توجه داشت که این موضوع دورانی گذرا بوده و این مشکلات قابل حل خواهند بود. البته نباید فراموش کرد که نمی‌توان تمامی مشکلات را یک ساله حل کرد و موانع را از میان برداشت. در حال حاضر اگر 50 درصد مشکلات نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد، نشانه عملکرد موفق در اجرای این توافق نامه است.

به گفته منصور، در حال حاضر استان‌های تهران، یزد، فارس جزو استان‌هایی هستند که مشکلات بیشتری در ارتباط با اجرای این توافق نامه دارند.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه با اشاره به میزان اراضی طبیعی کشور که در آنها اقدامات معدنی انجام می‌شود، اظهار کرد: کاداستر معادن را می‌توان یک اتفاق خوب دانست که تمامی معادن براساس مختصات مشخص در این سامانه قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر ما نیز به این سامانه دسترسی داریم. براساس آمار این سامانه حدود 11 میلیون هکتار سطح معادن در اراضی طبیعی وجود دارد.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا