خرید تضمینی گندم به ۳ میلیون تن رسید

خرید تضمینی گندم به ۳ میلیون تن رسید

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به ۳ میلیون تن رسید، گفت: خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

 

علی قنبری، گفت: از آغاز خرید تضمینی گندم تا 17 خرداد ماه سال‌جاری، 3 میلیون تن گندم به ارزش ریالی حدود 38 هزار میلیارد ریال از کشاوزان در 20 استان کشور خریداری شده است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی افزود: 488 مرکز خرید در این 20 استان فعال است که گندم‌های عرضه شده کشاورزان را در قالب 437 هزار محموله خریداری کرده‌اند.
وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته است، گفت: سال گذشته تا این تاریخ 2 میلیون و 350 هزار تن گندم خریداری شده بود.
قنبری افزود: تمام تلاش شرکت بازرگانی دولتی ایران از قبل شروع خرید تضمینی گندم و در طول آن، بر پرداخت به موقع پول کشاورزان است، به طوری که بهای حدود 70 درصد گندم‌های خریداری شده با عاملیت بانک کشاورزی و همکاری سازمان مدیریت، بانک مرکزی و سایر بانک‌ها پرداخت شده است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی تصریح کرد: مابقی ۳۰ درصد مطالبات کشاورزان از محل منابع شرکت بازرگانی دولتی ایران، تسهیلات بانک‌ها و منابع سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تامین و در حال پرداخت است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تشریح کرد: تاکنون استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، کرمان، کرمانشاه و کهکیلویه و بویراحمد عملیات خرید گندم کشاورزان را شروع کرده‌اند.
قنبری بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را از استان خوزستان با خرید بیش از یک میلیون و 375 هزار تن اعلام کرد که نسبت به کل خرید سال گذشته آن استان، 400 هزار تن افزایش خرید داشته‌ایم.
وی استان‌های گلستان با خرید بیش از 600 هزار تن و فارس با خرید بیش از 370 هزار تن را به ترتیب رتبه‌‌های بعدی خرید تضمینی کشور اعلام کرد.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران عنوان کرد: امسال گندم معمولی و دوروم با قیمت‌های مصوب 12750 ریال و 13068 ریال با افت مفید 4 درصد و افت غیر مفید 2 درصد از کشاورزان خریداری می‌شود و مهمترین مشخصه‌ گندم های خریداری شده کیفیت بالای ان است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا