با بیشترین حجم و ارزش معاملات در این گروه‌ها؛

صنایع فلزی، خودرو و انبوه‌سازی در صدر صنایع برتر قرار گرفتند

صنایع فلزی، خودرو و انبوه‌سازی در صدر صنایع برتر قرار گرفتند

در داد و ستدهای روز جاری سهامداران بیش از 934 میلیون برگه سهم را در بازار دست به دست کردند.



در داد و ستدهای روز جاری سهامداران بیش از 934 میلیون برگه سهم را در بازار دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات سومین روز کاری هفته سهامداران 934 میلیون برگه سهم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از سه هزار و 83 میلیارد ریال بود.

در این روز نمادهای بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، چادرملو، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و فولاد مبارکه باعث شدند تا شاخص کل بورس افتی 254 واحدی را ثبت کند و به رقم 75 هزار و 874 برسد. این در حالی بود که بانک صادرات با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص ،مانعی برای افت بیشتر این متغیر بود.

همچنین در این روز شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 233 و 224 واحد نزولی شدند.

گروه‌های محصولات فلزی، خودرو و انبوه سازی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای معادن بافق، داروسازی اکسیر، سپنتا، صنایع شیمیایی سینا، کارتن ایران و ایران ارقام بود.

در مقابل نمادهای نیرو محرکه، کاغذسازی کاوه، شیشه و گاز، شهد، فروسیلیس ایران، لوله و ماشین سازی ایران و سایپا شیشه بیشترین کاهش قیمت را ثبت کردند.

روز سه‌شنبه سهامداران تلاش کردند تا با ثبت بیشترین تقاضا در نمادهای واسپاری ملت، حق تقدم سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، تولید محور خودرو، باما و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار این برگه ها را تصاحب کنند اما در صف های خرید سنگین باقی ماندند.

در مقابل سهامداران شیشه و گاز، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، حق تقدم محورسازان ایران خودرو، داروسازی فارابی، حق تقدم سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و حق تقدم کویر تایر با سنگین‌ترین عرضه ها برای خروج از این برگه ها تلاش کردند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم گروه توسعه ملی با معامله 139 میلیون سهم، بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا