گزارش «کامرز بانک» از بازار محصولات معدنی و فلزات اساسی؛

تهدید چینی

تهدید چینی

تازه ترین گزارش «کامرز بانک» نشان می دهد که همچنان تهدید کاهش تقاضای چین بر بازار فلزات اساسی و محصولات معدنی وجود دارد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بانک توسعه آسیا پیش بینی خود را از رشد چین کاهش داد و اعلام کرد که کاهش مصرف مواد خام در این کشور، به ضرر کشورهایی خواهد شد که صادرکننده موادمعدنی هستند.

بر اساس پیش بینی های انجام شده میزان اضافه تولید بر تقاضای مواد معدنی تا سال ۲۰۱۷ به ۵۹۸,۰۰۰ خواهد رسید؛ یعنی تقریبا دو برابر میزان فعلی و این موضوع نشان می دهد قیمت ها بازهم در معرض روند کاهشی قیمت ها قرار خواهند گرفت.

یکی از تحلیل گران ارشد کامرزبانک، در گزارشی نوشته است که قیمت فلزات همچنان تحت فشار قرار دارند و به وضوح می توان دریافت که بسیاری از فعالان بازار از افت رونق اقتصادی در چین نگران هستند، زیرا این روند نزولی می تواند اقتصاد جهان، یا لااقل اقتصادهای نوظهور کشورهای جهان را با خود پایین بکشد.

تحلیلگران آلومینیوم معتقدند که کاهش فاصله بین عرضه و تقاضا در بازار آلومینیوم، کاهش موجودی های انبارها و پیش بینی کاهش واقعی عرضه پس از ۶ سال عرضه مازاد سالانه موجب افزایش قیمت های آلومینیوم شده است. اما آنان هشدار می دهند که تولیدکنندگان کوچک زیرکانه بدنبال پوشش ریسک باشند تا با تهدیدات احتمالی افت قیمت مقابله کنند، چرا که این فلز نقره ای چشم انداز افزایشی پیش رو دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا